مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۵ هزار تن جو و کنسانتره یارانه‌ای برای دام عشایر استان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - حمید پوردیان مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایری کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ هزار تن جو و کنسانتره یارانه‌ای برای دام عشایر درمناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد در چندین مرحله توزیع شد.

او گفت: از این میزان ۱۰ هزار تن جو یارانه‌ای با هدف حفظ دام مولد در کهگیلویه و بویراحمد تهیه و با قیمت دولتی توزیع شد.

پوردیان گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی در سال زراعی گذشته سبب شده تا نیاز به تغذیه دستی در دام بیشتر شود و به همین دلیل تقاضای دامداران برای تامین نهاده دامی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه ماهیانه بیش از هزار و ۵۰۰ تن جو از سوی این اتحادیه خریداری و بین دامداران عشایری در مناطق ییلاقی و قشلاقی توزیع می‌شود گفت: امسال تاکنون همچنین بیش از پنج هزار تن نهاده دامی شامل کنسانتره با قیمت دولتی بین عشایر در مناطق مختلف استان توزیع شد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایری استان هدف از طرح تامین علوفه مورد نیاز عشایر را ساماندهی دام عشایر و جلوگیری از حذف دام مولد و همچنین کمک به عشایر برای تولید و پرورش دام در مناطق عشایری استان دانست و گفت: این مقدار نهاده دامی بین ۱۰ هزار خانوار عشایری در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.