مسئول مدرسه علمیه منصوریه گفت: حضرت امام راحل فرمودند مسئول در نظام جمهوری اسلامی یعنی خادم، شهید سلیمانی خادم بود و خدمت می‌کرد.

 باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - آیت الله علیرضا حدائق، در هفتمین گردهمایی مبلغین قرارگاه عمار با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده، گفت:  قرآن کریم هشداری را به انسان‌ها می‌دهد، باید حواس خود را جمع کنیم، بودند افرادی که در اوایل انقلاب بر کلام امیرالمومنین (ع) شرح می‌زدند، اما امروز در آمریکا پیامبر (ص) را به چالش می‌کشند.

او با تصریح اینکه ارزشمند‌ترین انسان‌ها نزد پروردگار با تقوا‌ترین آنان هستند، گفت: مومنین اگر از دین خداوند فاصله گرفتند، عاقبت به خیر نخواهند شد، نتیجه دین داری و مسلمانی همگام بودن با دستورات خداوند وعبد بودن است.

به گفته مسئول مدرسه علمیه منصوریه شهید سلیمانی صیاد شهادت بود نه اینکه طالب شهادت باشد، عاقبت بخیری حقیقی همین شهادت است، روایت ما نیز موید همین مطلب است.

او با بیان اینکه معیار موفقیت‌های انسان‌های شایسته قرآن کریم است، گفت: اگر می‌خواهید به مدیر نمره دهید نماز اول وقت آن را بسنجید، شهید سلیمانی در میدان جنگ نماز اول وقت می‌خواند، ساماندهی وضع جامعه در گرو ساماندهی وضع فرهنگی جامعه است، حل وضع اقتصادی جامعه نیز در گروه وضع فرهنگی است.

آیت الله حدائق نیز گفت: امروز تمام مسئولان در هر بخشی اگر می‌خواهند در کار خود موفق باشند باید اهتمام به فعالیت‌های فرهنگی داشته باشند، حاج قاسم سلیمانی نتیجه تبعیت از فرامین اسلام و مقام معظم رهبری است.

او گفت: از ویژگی‌های بندگان خوب خدا این است که در برابر بندگان خداوند متواضع باشد که این ویژگی جزو شاخصه‌های سردار سلیمانی بود، سیل و زلزله ربطی به سردار سلیمانی نداشت، اما ایشان در همه آنان حضور داشت، خداوند بخشی از وظایف خود را به دوش ما می‌سپارد تا ببیند ما چه کاره هستیم، نماینده مجلس اگر توانست مشکلات یک زن و شوهر را برطرف کند برای آن افتخار و شرف است، شهید سلیمانی اینگونه بود.

مدیرعامل بنیاد مهدویت استان فارس گفت: حضرت امام راحل فرمودند مسئول در نظام جمهوری اسلامی یعنی خادم، شهید سلیمانی خادم بود، شهید سلیمانی همچنین در مقابل دشمنان نیز قاطع برخورد می‌کرد، اما در برابر مردم کوچه و بازار متواضع برخورد می‌کرد، این موارد معیار‌هایی است که قرآن کریم مطرح می‌کند.

او تاکید کرد: شهید شدن سردار سلیمانی برای دنیا تحول ایجاد کرد، ارزش‌ها در فی سبیل الله بودن امور است، وفی سبیل الله به معنای اخلاص در کار‌ها است، اگر فعالیت‌ها فی سبیل الله شد کار‌ها درست انجام می‌شود، فرد مخلص توقع تشکر وسپاسگزاری از مخلوق را ندارد می‌گوید همین که خالق ببیند کفایت می‌کند راه برون رفت از مشکلات اخلاص است ولذا خداوند در وصف ابرار ونیکوکاران می‌فرمایند (انما نطعمکم لوجه الله).

 هفتمین گردهمایی مبلغین قرارگاه عمار به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی که در مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار شد. 

همچنین این مراسم نیز دقایقی میزبان پیکر پاک شهید بود.

شهید سلیمانی خادم مردم بود

شهید سلیمانی خادم مردم بود

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار