معاون دادستان خراسان رضوی در جلسه ای با مدیر کل میراث فرهنگی استان جزئیات برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز را اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد  - اسماعیل رحمانی در نخستین جلسه آسیب شناسی کارگروه ویژه مراکز تفریحی و کافی شاپ‌ها، مراکز گردشگری، تفرجگاه‌ها و باغ‌ویلا‌ها گفت: پلیس راهور و پایانه مسافربری باید همکاری لازم را داشته باشند تا قبل از حرکت هر توری با خودرو و اتوبوس دربستی، مجوز تور از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی را کنترل کنند.

او گفت: برنامه‌ی تور‌های گردشگری باید خانواده‌نگر بوده و با محوریت خانواده باشد و هر گونه گزارش منکر در برگزاری تور‌های غیر مجاز از جانب دادستانی پیگیری می‌شود و با هنجار شکنان برخورد می‌شود.

معاون دادستان خراسان رضوی گفت: خواستار ایجاد برنامه‌ای توسط صدا و سیما با موضوعیت آسیب‌شناسی تور‌های غیر مجاز با دعوت از کارشناسان میراث‌فرهنگی هستیم تا آسیب‌های تور‌های غیر مجاز و ضمانت‌های اجرایی آن به خانواده‌ها منعکس شود.

رحمانی گفت: جلوگیری از هنجارشکنی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضروری است و هیچ گونه تورغیر مجاز نباید در محل بوم‌گردی‌ها برگزار شود  و در صورت مشاهده چنین موردی حتماً با مسئول بوم‌گردی به عنوان فراهم کننده برخورد می‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: از شهرداری و صدا و سیما خواسته می شود در تبلیغات تلویزیونی و شهری برگزاری گردشگری مجاز را تبلیغ کنند.

سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی که اقدام به برگزاری تور می‌کنند از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی مجوز لازم را اخذ می کنند  تا در سامانه سادرا ثبت شوند و ازدستگاه‌های راهور می‌خواهیم همچنان در این خصوص تعامل داشته باشند.

او گفت: همچنین ایجاد ایستگاه گردشگری در بخش‌هایی از شهر ضروری است تا اتوبوس‌های آژانس‌ها در سطح شهر با مشکلی مواجه نشده و جریمه نشوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از آستان قدس و معاونت زیارت استقبال می‌کنیم تا محتوا‌های فرهنگی شهر زیارت خود را ارائه کند تا این اداره کل در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام//م.م.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.