دولت طالبان اعلام کرد که بارندگی های سه روز اخیر در افغانستان، منجر به جان باختن ۱۱ نفر و زخمی شدن دستکم ۲۳ نفر دیگر گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان اعلام کرد که بر اثر بارش سنگین برف و بارندگی سیل‌آسا طی سه روز اخیر، ۱۱ نفر جان باخته‌ و دستکم ۲۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری دولتی باختر که زیر نظر طالبان فعالیت دارد گزارش داد که طی روزهای اخیر کابل و ولایت‌های هلمند، نیمروز، فراه، ننگرهار، بدخشان، جوزجان، تخار و قندهار گواه بارش شدید برف و سیلاب بوده‌اند.

این رسانه به نقل از مسئولان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان نوشته‌ است که ده‌ها نفر دیگر که در برف و سیل گیرمانده بودند، نجات داده شده‌اند. این وزارتخانه گفته است که تمام ادارات این وزارتخانه در سراسر افغانستان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست‌وزیر طالبان و رئیس کمیسیون مبارزه با حوادث طبیعی این گروه به وزارتخانه ها و ادارات مسئول دستور داده است تا به آسیب‌دیدگان بارندگی‌های اخیر به صورت فوری کمک‌رسانی کنند.

بارش سنگین برف طی روزهای اخیر در برخی ولایت‌ها از جمله در مناطق مرکزی منجر به انسداد راه‌های ارتباطی شده است. به گفته مسئولان محلی، در برخی ولایت‌ها امکانات بازگشایی راه‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار