مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۲ هزار و ۸۸۹ نفر از شهروندان از ۲۸ مهرماه تا ۱۵ دی ماه در شهر‌های این استان در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند.

 باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان - عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان   گفت: مهلت نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن در ۱۵ دی ماه جاری به اتمام رسید.

وی گفت بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته از مجموع ثبت‌نام کنندگان این طرح در استان بیشترین تعداد متقاضی به ترتیب با ۴۳ هزار و ۲۷۱ نفر به شهر زاهدان و ۱۳ هزار و ۴۴۱ نفر به شهر سراوان اختصاص دارد.

وی گفت: با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات متعدد موفق به تامین یک‌هزار و ۱۰۸ هکتار زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان شدیم بطوری که برای ساخت واحد‌های مسکونی این طرح در دو سال نخست اجرای آن مشکل زمین در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طرح نهضت ملی مسکن در استان علاوه بر رونق اقتصادی سبب اشتغالزایی افزون بر ۷۰ هزار نفر از جویندگان کار می‌شود.

اکبری گفت: در این طرح تمامی جوانب از جمله موقعیت زمین و طرح تفصیلی از همان ابتدا در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته تا پروژه بدون هیچ مشکلی در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت احداث و تحویل متقاضیان شود.

وی سیستان و بلوچستان را از پیشگامان احداث واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کشور دانست .

وی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته کلنگ احداث نخستین واحد‌های مسکونی این طرح در قالب ۱۰۷۶ واحد ۶ آذرماه سالجاری قبل از اتمام نام‌نویسی متقاضیان در شهرستان زاهدان و زابل آغاز شد و این روند تا خانه دار شدن همه واجدین شرایط استان با قوت ادامه دارد.

اکبری با اشاره به شرایط جدید ثبت نام مجردین در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به تصمیمات جدید اتخاذ شده در وزارت راه و شهرسازی برای ثبت نام افراد مجرد، منتظر ابلاغ نهایی دستورالعمل‌های آن هستیم تا همزمان با سراسر کشور در استان نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار