با راه اندازی خانه خلاقیت عشایری مجموعه عشایری که دارای ایده‌های کاربردی و عملیاتی هستند با حضور اساتید و مشاوران علمی طرح را بررسی و با حمایت‌های مادی و معنوی این طرح‌ها به مرحله تولیدمی رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - نشست رییس و معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با مدیرکل امور عشایر فارس برای بررسی و امکان سنجی انعقاد تفاهم نامه ایجاد خانه خلاقیت با محوریت ایده‌ها و تولیدات عشایری استان برگزار شد.

مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره و تاکید راهبرد اساسی مدنظر امور عشایر فارس که شاخص کیفیت توسعه زندگی و تنوع در تولید و اشتغال عشایر بوده و همچنین پنج محور تنوع در اشتغال عشایری ازجمله بومگردی و گردشگری، صنایع دستی، شرکت‌های دانش بنیان، زنجیره گوشت قرمز و گیاهان دارویی است گفت: از تمامی ظرفیت‌ها و تفاهم نامه‌های مشترک با سازمان ها، ادارات و به خصوص دانشگاه‌ها که پایگاه علم و فناوری هستند حمایت می‌کنیم.

بهرامی گفت: فناوری‌های نوین باید در دسترس عموم مردم وجامعه عشایری استان قرار گیرد و با توجه به اینکه عشایر استان فارس دارای افراد تحصیل کرده و دانش آموخته زیادی است که تجربه گذشتگان خود را حفظ و در تلاش برای بروزرسانی آن‌ها با زندگی امروز هستند و وظیفه ما است با در اختیار گذاشتن پتانسیل‌های موجود در به خصوص دانشگاه‌ها والبته با حفظ سنت‌ها و شاکله زندگی عشایری، آن‌ها را به سمت استفاده از فناوری‌های نوین در جهت افزایش کیفیت زندگی شان سوق دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی جامعه عشایری حافظ سنت و فرهنگ‌های اصیل ایرانی است گفت: با توجه به پتانسیل‌های علمی و عملیاتی دانشگاه‌ها در نظر دارند همچون تفاهمنامه‌ها منعقد در گذشته با تبادل نظر درخصوص مفاد تفاهم نامه‌ای جهت پیش بینی زمینه‌های بیشتر همکاری و بهره گیری از توان علمی دانشگاه در تامین خدمات به روز به جامعه عشایر و حرکت در مسیر علمی سازی و دانش بنیان کردن ایده‌ها و فعالیت‌های عشایر صورت پذیرد.

قائدی گفت: با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته طرحی با نام خانه خلاقیت عشایری راه اندازی شود تا در این مجموعه عشایری که دارای ایده‌های کاربردی و عملیاتی هستند با حصور اساتید و مشاورین علمی طرح را بررسی و در صورت امکان با حمایت‌های مادی و معنوی بتواند این طرح‌ها و ایده‌های عشایری را با ادغام علوم و فناوری‌های جدید به مرحله تولید رساند.

در حاشیه این نشست و در راستای تفاهم نامه منعقده بین اداره کل امور عشایر فارس و دانشگاه آزاد اسلامی فارس در سال ۱۳۹۹؛ قرارداد مشاوره پژوهشی با موضوع ژئوفیزیک چاه‌های تامین آب آشامیدنی در پنج منطقه عشایری استان امضا و مبادله شد.

گفتنی است در سال‌های قبل هم تفاهم نامه‌هایی با دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در ابعاد مختلف تنظیم و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.