حجت الاسلام رستمیان گفت: راه اساسی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، در کنار امر به معروف و نهی از منکر، گفتمان به منظور تقویت اعتقادات مردم است.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان - حجت الاسلام محمدحسن رستمیان امام جمعه دامغان به ١٧ دی ۱۳۱۴ و سالروز دستور رضاخان به کشف حجاب اشاره کرد و گفت:موضوع حجاب، امری مهم است و امروز رعایت یا عدم رعایت حجاب به دغدغه کشور‌های غربی و اسلامی تبدیل شده است.

 در کشور‌های غیرمسلمان و اروپایی، موجی علیه پوشش و رعایت حجاب در حال افزایش است و بسیاری از کشور‌ها برای جلوگیری از گسترش حجاب، با تصویب قانون افراد را از تحصیل، شغل و کار محروم کردند و در کشور‌های اسلامی نیز نگرانی به واسطه هجمه سنگین فرهنگی دشمن وجود دارد که پوشش و حجاب اسلامی را کمرنگ کرده است.

 ما تمام بانوان سرزمین را دختران خود می‌دانیم و عضوی از جامعه اسلامی هستند و لازم است در بحث حجاب به امر به معروف اکتفا نکنیم، چون در این حوزه باید در قالب گفتگو، اعتقاد به حجاب بیان و تبیین شود.

 حجاب شرعی و رعایت آن دستور صریح قرآن است و علاوه بر کتاب خدا، خواسته شهیدان نیز از بانوان این امر بود.

مردم قم به واسطه توهین به حضرت امام خمینی (ره) قیام کردند و این قیام خونین، حرکت انقلابی مردم را سرعت بخشید و زمینه قیام‌های متعدد را رقم زد و سرانجام به پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجامید.

در آستانه پنجاه و نهمین سالگرد ارتحال میزاآقا بزرگ ترابی، عالم برجسته شهر دامغان قرار داریم که خدمات بسیاری در شهر داشت، حوزه‌های علمیه را احیا کرد و شاگردانی پرورش داد که در این راستا، مراسمی روز پنجشنبه در شهر قم در جوار مزارش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.