در پی ادامه دار بودن ناآرامی‌ها در قزاقستان، وزارت دفاع روسیه از اعزام دوباره نیرو‌های حافظ صلح این کشور به آلماتی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان- پس از ادامه پیدا کردن ناآرامی‌ها در قزاقستان و کشته شدن ده‌ها پلیس این کشور، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که علاوه بر نیرو‌های حافظ صلحی که روز گذشته به قزاقستان اعزام شدند، امروز (جمعه) نیز ۱۲ هواپیمای ترابری از فرودگاه «چکالوفسکی» مسکو برخاسته و سربازان حافظ صلح بیشتری به آلماتی منتقل شدند.

خبرگزاری نووستی روسیه نیز در این خصوص گفت: چتربازان روسی نیرو‌های حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی هم اکنون در فرودگاه‌های نزدیک مسکو، ایوانوو و اولیانوفسک حضور دارند تا به قزاقستان اعزام شوند.

روز پنجشنبه، سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که نیرو‌های حافظ صلح به قزاقستان اعزام شده اند و واحدی از نیرو‌های روسی پیشتر وظایف خود را در این کشور آغاز کرده اند.

سازمان پیمان امنیت جمعی یکی از سازمان‌های فعال رزمی و چندمنظوره در حوزه آسیای میانه و قفقاز است. قزاقستان نیز یکی از اعضای آن می‌باشد که بعد از بالاگرفتن ناآرامی‌ها در این کشور و کنترل معترضان بر بسیاری از زیرساخت‌ها و فرودگاه‌ها، قزاقستان از کشور‌های همسایه و عضو این سازمان درخواست کمک کرد.

در پی ناآرامی‌هایی که از روز یکشنبه در قزاقستان شروع شده است تاکنون بیش از سه هزار نفر بازداشت شدند و ۲۶ فرد مسلح نیز در درگیری با نیرو‌های امنیتی کشته شدند. در همین راستا وزارت کشور قزاقستان نیز اعلام کرد ۱۹ تن از نیرو‌های پلیس و گارد ملی کشته و ۷۴۸ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار