ضرورت ایجاد شهر فرودگاهی در مشهد

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: گام شورای ششم برای ایجاد شهر فرودگاهی در مشهد به یاری دولت برداشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  مجید دبیریان گفت: یکی از مگا‌پروژه‌هایی که در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مد نظر مدیریت شهری است که امیدوار به انجام آن هستیم، ایجاد یک شهر فرودگاهی برای مشهد است.

وی گفت: در سال‌های آینده ظرفیت فرودگاه مشهد جوابگوی افزایش حجم زائران و مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند، نیست؛ با توجه به شرایط پیش‌رو و بررسی‌های صورت پذیرفته، بایستی نسبت به ایجاد فرودگاه بزرگ بین المللی در مشهد اقدام کرد.

دبیریان می‌گوید: از این فرودگاه بزرگ و بین المللی و مجموعه‌ای که درکنار آن ایجاد می‌شود، می‌توانیم به عنوان شهر فروگاهی نام ببریم که بایستی در آن اتصال‌ها و ارتباطات ریلی، مجموعه‌های بزرگی همچون هتل‌های بین المللی، مرکز ترانزیت و سوخت گیری بین المللی، منطقه آزاد، گمرک و شهرک سلامت در نظر بگیریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به همین منظور، جلساتی با معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی پیرامون این موضوع برگزار و مذاکرات اولیه انجام گردید و مدل نهایی اقتصادی، سهم بخش خصوصی و چگونگی فعال شدن ظرفیت شهرداری در پیگیری‌ها و جلسات آتی استخراج می‌شود.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

انتهای پیام//س.ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.