مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: با اقدامات مناسب شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، ۱۴۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت بیش از هشت هکتار در استان رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج   _  سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان   با بیان اینکه امسال ۴۸ باب ویلا و خانه باغ غیرمجاز که منجربه تخریب و تصرف عرصه‌های طبیعی شده بود با حکم قضایی قلع و قمع شد، گفت: از این تعداد ۳۵ فقره ویلا و ۱۳ فقره هم خانه باغ بود که بیشترین آن به منطقه سراب قامیش و قلیان سنندج اختصاص داشت.

او  با بیان اینکه ۹ فقره حصارکشی غیرمجاز نیز در این مدت جمع آوری شد، گفت: ۲ فقره دیوارکشی نیز تخریب شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان به قطع و قلع و قمع ۲۰ فقره باغ انگور و لوله کشی آب هم اشاره کرد و اظهار داشت: بیشتر این باغ‌ها که از طریق تغییر کاربری عرصه‌های طبیعی انجام شده بود در مریوان قرار داشت.

نقشبندی با هشدار به افرادی که در حال تغییر کاربری اراضی کشاورزی و زمین‌خواری و کوه‌خواری هستند، گفت: به هیچ وجه با کسانی که در حال نابودی تصرف اراضی ملی هستند، مدارا نکرده و با متخلفان با قاطعیت برخورد خواهد شد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با دعوت مردم به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواست گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را ۲۴ ساعته به سامانه‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع اعلام کنند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.