رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری تحت عنوان فروش کالا‌های غیرمجاز که در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام فعال بودند، خبرداد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سرهنگ حسن کیخا  رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان  گفت:  با اشراف اطلاعاتی در حوزه پیشگیری و مبارزه با جرائم سایبری تعدادی از صفحات اینستاگرامی که اقدام به فروش محصولات غیرمجاز می‌نمودند، مورد شناسایی و رصد کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، که ایجاد کننده صفحات در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند که مستندات مرتبط با فعالیت مجرمان استخراج و دراین راستا با هماهنگی قضایی اقدامات دستگیری مجرمان به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: پس از تحقیقات و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی، سه نفر از گردانندگان این صفحات مجرمانه شناسایی و در دو عملیات پلیسی موفق، توسط کارشناسان پلیس فتا استان دستگیر شدند.

سرهنگ کیخا ادامه داد: اعضای این باند سه نفره در ابتدا منکر اقدامات و فعالیت مجرمانه خود بودند، اما پس از مواجه‌شدن با مستندات غیرقابل‌انکار، به اقدامات غیرقانونی خود اعتراف کرده که پس از تکمیل پرونده، به شعبه قضایی رسیدگی‌کننده معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌هایی که از حساب‌های بانکی استفاده‌شده توسط این افراد به عمل آمد، مشخص شدمبالغی بالغ بر ۳/۵ میلیارد ریال گردش مالی از حدود چهار حساب بانکی صورت گرفته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار