بهرام دارایی گفت:بحثی به نام حذف ارز در خرید واکسن نداریم و حمایت های ارزی دولت با ارز ترجیحی از داروهای بیماران خاص تا آخر سال ادامه دارد.  

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: برای مسافرت های خارجی گاهی هموطنان به واکسن خارجی از جمله آسترازنکا نیاز دارند که تهیه کرده ایم و باز هم در حال تهیه این واکسن ها هستیم.

بهرامی معتقد است دولت و وزارت بهداشت، در تلاشند چه از طریق تولید داخل و چه واردات، واکسن مورد نیاز را تامین کنند.

به گفته  رئیس  سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، واردات دارو و واکسن  منعی ندارد اما  به محض خودکفایی واردات را محدود می کنیم.

 رئیس  سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت : برخی دچار وسوسه شده و از طریق ارز ترجیحی و با یک پنجم قیمت، دارو را در داخل تهیه و از کشور خارج می کنند که از عوارض پرداخت ارز ترجیحی این است که می تواند قاچاق معکوس را به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت  گفت: در زمان حاضر ۱۸۰ میلیون واکسن تهیه کردیم که ۱۲۰ میلیون دُز آن در قالب نوبت های اول، دوم و سوم تزریق شده که ۱۰ میلیون دُز آن مربوط به نوبت سوم است.

  از این مقدار تزریق، سهم واکسن های داخلی ۳۰ میلیون دُز بوده اما ظرفیت تولید واکسن در داخل خیلی بالا است و بسته به نیاز مردم، در اختیار آنان قرار می گیرد.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.