مسئول کانون انجمن‎های صنفی کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰۰ نفر از کارگران ساختمانی استان در سامانه کارگریاب ثبت‌نام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - نورالله نیکبخت می‌گوید: سامانه و برنامه تلفن همراه کارگریاب برای نصب در تلفن همراه از ۲۸ آذرماه رونمایی شد و در مرحله اول  ثبت‌نام کارگران انجام می شود و در این مدت  ۴۰۰ نفر از دو هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی استان ثبت‌نام کردند و بقیه افراد نیز  تا پایان سال عضو خواهند شد.

ثبت نام استادکاران در مرحله دوم آغاز و قرارداد‌ها و شیوه‌نامه‌ها نیز در مرحله سوم در سامانه کارگریاب بارگذاری می‌شود و مرحله بعدی مربوط به ثبت نام کارفرمایان است.


بیشتر بخوانید


در حال حاضر این طرح نیازمند کمک رسانه‌ها برای تبلیغات و آگاهی دادن به مردم و کارگران برای نصب و استفاده از این برنامه است تا اطمینان خاطر کارگران فراهم شود.

پشتیبانی و طراحی برنامه کارگریاب بر عهده انجمن‎های صنفی کارگران ساختمانی بوده و هیچ کدام از مراحل هزینه‌ای را برای جامعه هدف ندارد و کاملا رایگان است و تنها قدم آن ثبت‌نام در سامانه است.

کارگران برای استفاده از این برنامه نیازی به داشتن گوشی هوشمند ندارند و کار ثبت‌نام را اعضای انجمن انجام می‌دهند و کارگر تنها یک معرفی از خود را در سامانه وارد می‌کنند و شخص جویای کارگر با شماره ثبت شده تماس می‌گیرد.

حتی اگر شخص از طریق انجمن هم ثبت‌نام نکند می‌تواند به کمک اعضای خانواده مراحل ثبت‌نام را انجام دهد.

ترس کارگران از اینکه ممکن است اجازه حضور در میدان‌های شهر را نداشته باشند طبیعی است، زیرا که به این روش سنتی عادت کرده‌اند و تنها منبع درآمدشان نیز از همین راه است، اما راه‌اندازی سامانه و برنامه کارگراب شأن و کرامت این افراد را حفظ می‌کند.

۱۲ هزار کارگر چهارمحال و بختیاری در استان‌های دیگر مشغول فعالیت هستند و همچنین این استان دارای پنج هزار کارگر فعال در کشور‌های خلیج فارس است.

همچنین ۲۰ هزار کارگر در استان بیمه شده تامین اجتماعی هستند و هفت هزار نفر نیز در نوبت بیمه قرار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار