مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی:

عشایر خراسان شمالی ۴۰ هزار تن خوراک دام نیاز دارند

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی: گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها سبب شده تا تغذیه دستی دام عشایر استان افزایش یابد به طوری که دامداران این خطه امسال به ۴۰ هزار تن نهاده نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد - محمدرضا قلی پور گفت : دولت برای حمایت از عشایر توزیع نهاده‌های دامی یارانه دار را در دستور کار دارد، اما میزان آن ناچیز بوده و پاسخگوی نیاز دامداران نیست.


بیشتر بخوانید 


 در ۹ ماهه امسال ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی با قیمت یارانه‌ای در اختیار عشایر استان قرار گرفته است که شامل جو و کنسانتره است، اما این میزان کافی نیست.

 اکنون ماهانه ۲ هزار تن کنسانتره در اختیار دامداران عشایر قرار می‌گیرد، اما دامداران خواستار حمایت بیشتر برای تامین خوراک مورد نیاز دام هستند.

او می گوید: اکنون بخشی از نهاده‌های مورد نیاز دامداران عشایر استان با قیمت یارانه‌ای در اختیار قرار می‌گیرد و مابقی با قیمت آزاد تامین می‌شود که این امر هزینه تمام شده تولید در عشایر را افزایش داده است.

به علت خشکسالی، کاهش شدید تولید علوفه در مراتع، میزان تقاضا برای نهاده‌های دامی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تا ۲ برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.