رگلاژ نبودن در خودرو‌ها که رابطه مستقیم با مونتاژ خودرو‌ها دارد، با ۴۱.۷ درصد سهم، بیشترین فراوانی را در بین عیوب مدنظر مشتریان در سال ۹۹ به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - اگر شما هم یکی از افرادی هستید که از خودرو‌های تولید شده توسط خودروسازان داخلی استفاده می‌کنید، احتمالا از عیب‌هایی که خودرو‌های تولید داخل دارند، مطلع هستید. جدا از برخی کمبود‌ها مثل زه بغل یا ضبط ماشین، خودرو‌های تولید داخل عیب‌هایی دارند که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در کتابچه سالانه خود آن‌ها را منتشر کرده که نشان می‌دهد در یک دهه اخیر این عیب‌ها در خودرو‌های داخلی وجود داشته است! در ادامه به این عیب‌ها پرداخته ایم.

عیب‌هایی با یک دهه قدمت

طبق گزارشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در کتابچه سالانه خود منتشر کرده، «رگلاژ نبودن در خودروها»، «صدای اضافی در داخل اتاق»، «بد جا رفتن دنده‌ها»، «پایین بودن شتاب» و «کوبیدن لاستیک» پنج عیب اصلی از دید مشتریان به شمار می‌روند. نکته عجیب این که در این گزارش قید شده که عیوب اول تا چهارم از سال ۹۲ به بعد همچنان ادامه داشته‌اند. پایداری این عیوب نشان‌دهنده ضعف فنی و کیفیت نامناسب مونتاژ در خطوط تولید خودروسازان است و البته این واقعیت را نیز که شرکت‌های خودروساز وقع چندانی برای رفع آن‌ها نگذاشته‌اند، عیان می‌کند. این در حالی است که خودروسازان بزرگ همواره با رصد عیوب مدنظر مشتریان و در راستای احترام به حقوق آن‌ها و جلب رضایتشان، تا حد امکان برای رفع ایرادات اقدام می‌کنند.

سهم عیب‌ها از نگاه مشتری

۱- رگلاژ نبودن در خودرو‌ها که رابطه مستقیم با مونتاژ خودرو‌ها دارد، با ۴۱.۷ درصد سهم، بیشترین فراوانی را در بین عیوب مدنظر مشتریان در سال ۹۹ به خود اختصاص داده است.

۲- در رده بعدی ایرادات خودرو‌های داخلی از دید مشتریان، صدا‌های اضافی در داخل اتاق، جای گرفته است. به نظر می‌رسد این ایراد نیز با کیفیت مونتاژ خودرو‌ها در ارتباط بوده و سال‌هاست مشتریان از آن گلایه می‌کنند. طبق گزارش منتشر شده، سهم این ایراد ۱۸.۷ درصد است.

۳- اما ایراد سوم مشتریان به خودرو‌های داخلی، باز هم یک مشکل آشنای دیگر به نام «بد جا رفتن دنده‌ها» است. برای بسیاری از شهروندانی که مالک خودروی داخلی هستند یا سوار آن می‌شوند، خوب جا نرفتن دنده‌ها نیز مانند رگلاژ نبودن در‌ها و صدا‌های اضافی، قابل لمس است. البته سهم این ایراد در مقایسه با رگلاژ نبودن در خودرو‌ها بسیار کمتر بوده است. گزارش شرکت بازرسی نشان می‌دهد این ایراد در سال گذشته ۱۴.۱ درصد فراوانی داشته است.

۴- ایراد بعدی مشتریان به خودرو‌های داخلی، اما به پایین بودن شتاب آن‌ها مربوط می‌شود. این ایراد البته با موتور‌های مورداستفاده در خودرو‌ها در ارتباط است، بنابراین به نظر می‌رسد رفع آن به تغییر و تقویت موتور‌ها بستگی دارد. سهم این ایراد از عیوب اصلی (دارای بیشترین فراوانی) ۱۱ درصد بوده است.

۵- آخرین ایراد هم با ۹.۱ در صدفراوانی مربوط به کوبیدن لاستیک‌ها بوده که علت آن ایراد در ساختمان کمک فنر‌های استفاده شده است.

۵ شکایت اصلی از خودرو‌های داخلی

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۰ دی ۱۴۰۰
کوییک گرفتم ۱۰ حدود ۱۴ هزارتا صفحه تموم کرد و عوض کردم بعدا شنیدم کلا همشون همینطوری هستن و قطعات بی کیفیتی دارن باور کردنی نیست صفحه کلاج تو ۱۴ هزار کیلومتر تموم بشه طوری که ماشین موقع حرکت انچنان بلرزه که انگار زلزله اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۰ دی ۱۴۰۰
واقعا همینطوره به اضافه بد بودن کیفیت مواد استفاده شده در داشبورد بقیه چیزای داخل ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۰ دی ۱۴۰۰
انوقت با این همه عیب باید پول یه ماشین خارجی براشون پرداخت کنیم البته اگه تو قرعه کشی برنده بشیم