کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم در پایانه اختصاصی بندر شهیدرجایی پهلوگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس_ معاون بندری و امور اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: این کشتی لقب بزرگترین کشتی باری پهلودهی شده در بندرشهید رجایی را به خود اختصاص داده و ۲۳۰ متر طول و پنج انبار ظرفیت ناخالص دارد  و بلافاصله عملیات بارگیری آن به سراسر کشور آغاز شده است.

منصور خرمشکوه در خصوص میزان واردات گندم از ابتدای سال جاری تا کنون نیز گفت: در این مدت یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۴۰ تن گندم از طریق ۲۰ فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده است.

معاون بندری و منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: این میزان واردات گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است.
به گفته خرمشکوه، اکنون از چهار فروند کشتی کالای اساسی در لنگرگاه بندرعباس که در حال انجام فرایند اسنادی هستند یک کشتی  دیگر حامل محموله گندم است که هفته آینده در اسکله‌های بندر شهید رجایی پهلو دهی می‌شود.

از ابتدای سال تاکنون حدود دو میلیون و ۷۸۰ هزار تن کالای اساسی در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس تخلیه شده که ۷۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس به عنوان بزرگترین مجتمع تجاری کشور، رتبه دوم را در واردات کالا‌های اساسی پس از بندر امام خمینی  دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.