در پی اعتراض برخی از نمایندگان عراقی به دادگاه عالی فدرال این کشور در خصوص عدم مشروعیت رای‌گیری، این دادگاه دخالت در امور پارلمان را رد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- در پی حمله به «محمود المشهدانی» رئیس سِنی نخستین جلسه پارلمان عراق، او راهی بیمارستان شد و با پافشاری جنبش صدر ریاست جلسه را «خالد الدراجی» رئیس موقت برعهده گرفت و رای‌گیری درخصوص رئیس پارلمان عراق انجام شد. برخی از نمایندگان مانند «باسم خشان» نماینده مستقل پارلمان این کشور تاکید کرد با وجود عدم حضور رئیس پارلمان و ترک جلسه از سوی برخی از ائتلاف‌ها این رای‌گیری نقض جدی قانون اساسی است.

بنابر گزارش‌های خبرگزاری یونیوز نمایندگان معترض به این رای‌گیری شکایت خود را به دادگاه عالی فدرال بردند با این وجود دادگاه عالی این شکایات را رد و اعلام کرد در این خصوص دخالت نخواهد کرد.

عدی عواد نماینده مجلس عراق در همین راستا با اعلام نارضایتی از اتفاقات پیش آمده گفت: محمد الحلبوسی برای ایجاد تفرقه بین شیعیان بهای سنگینی خواهد پرداخت و این پیامی است که به دیگران نیز خواهد رسید.

روز گذشته نخستین جلسه پارلمان عراق به ریاست محمود المشهدانی، رئیس سِنی این جلسه برگزار شد. در اواسط جلسه زمانی که المشهدانی اعلام کرد چارچوب هماهنگی (گروه‌های شیعه) با یکدیگر ادغام شدند و ائتلافی با ۸۸ عضو را بوجود آوردند، جنبش صدر که تا آن لحظه با ۷۳ عضو بزرگترین فراکسیون پارلمان بود، دست به اعتراض زده و المشهدانی را دوره یا به قولی به او حمله کردند. المشهدانی بعد از این اتفاق راهی بیمارستان شده و اعضای ائتلاف‌های چارچوب هماهنگی، الجیل المستقبل و ائتلاف میهنی کرد صحن پارلمان را ترک کردند.

با وجود برهم خوردن جلسه، جنبش صدر پافشاری کرد رای‌گیری درخصوص رئیس پارلمان انجام شود. محمد ریکان الحلبوسی، بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان انتخاب، اما اعتراضات به این رای‌گیری نیز شروع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار