رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین گفت: ۳۶ هزار و ۴۶۳ دُز واکسن کرونا طی سه مرحله در این شهرستان به گروه‌های سنی جامعه هدف بالای ۱۸ سال تزریق شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه_ عزیز کرمی رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین گفت : از مجموع واکسیناسیون انجام شده ۱۷هزار و ۸۳۵ دُز واکسن کرونا در نوبت اول و ۱۴هزارو ۸۰۰ دُز مربوط به نوبت دوم است.

 سه هزار و ۷۲۶ دُز واکسن کرونا در نوبت سوم به جمعیت هدف تزریق شده و تمامی افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از طریق نوبت دوم واکسن آن ها گذشته است باید نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

هیچ گونه کمبودی در زمینه واکسن در شهرستان قصرشیرین نداریم و با توجه به اینکه ایمن ترین راه مقابله با ویروس کرونا واکسیناسیون است از افرادی که تا کنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند می خواهیم جهت این مهم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

با توجه به مشاهده شدن مواردی از ابتلای به سویه جدید ویروس کرونا اُمیکرون در شهرستان با اقدام های انجام شده مبتلایان به این ویروس بهبود یافته و اکنون در سلامت هستند.

با توجه به حساسیت ها نسبت به سویه جدید ویروس کرونا پایگاه‌های مراقبت بهداشتی ما در مرزها به صورت شبانه روز فعال هستند و اقدام های لازم را برای مقابله با این ویروس انجام می‌دهند.

از همه افراد درخواست می شود تا همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در دورهمی ها، مراسمات و تجمع ها دوری کنند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

افرادی که کوچکترین علایم سرما خوردگی و یا بیماری های تنفسی را دارند شرایط قرنطینه را رعایت کنند و تا بهبودی کامل از منزل خارج نشوند و در صورت تشدید علایم به پزشک مراجعه کنند.

مردم همراهی کنند با خسارت کمتری از موج جدید احتمالی کرونا عبور خواهیم کرد

جلیل بالایی سرپرست فرمانداری پاوه گفت : از مراقبت و رصد جدی شناسایی مبتلایان به کرونا توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه قدردانی می‌کنم.

خبر مشاهده و قطعیت یک مورد کرونا با سویه آمیکرون زنگ خطر ورود به پیک و موج فراگیر جدید است و علیرغم اینکه ظرف ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد مثبت و یا بستری جدید نداشته ایم، اما تایید یک مورد ابتلا به نمونه جدید به دلیل قدرت انتشار و شیوع بالا می‌تواند فراگیری آن را در کوتاهترین زمان ممکن در شهرستان شاهد باشیم.

خاضعانه از مردم فرهنگ دوست و متدین پاوه درخواست می‌کنم کلیه شهروندانی که زمان واکسیناسیون نوبت دوم و با سوم آن‌ها فرا رسیده است بلافاصله به مراکز تجمیعی مراجعه و با زدن واکسن خسارت‌های احتمالی بستری و فوت را کاهش دهند.

کماکان زدن ماسک بهترین و در دسترس‌ترین روش پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس است و از مردم عزیز تقاضا دارم دستورالعمل های بهداشتی به ویژه زدن ماسک را رعایت نمایند.

واکسن و داروی کافی در شهرستان پاوه موجود است، امیدوارم با همراهی مردم شاهد عبور کم خسارت در شرایط پیش رو باشیم.

از خانواده‌ها درخواست میکنم در حد امکان از شب نشینی و مهمانی‌های غیر ضرور و نیز شرکت در هر تجمع انسانی جدا خودداری نمایند.

با همکاری مردم میزان واکسیناسیون در شهرستان پاوه در نوبت اول ۹۲ درصد، نوبت دوم ۸۳ درصد و نوبت سوم ۱۶ درصد واجدین شرایط است و مراجعه برای واکسن نوبت سوم افزایشی و امیدوار کننده است.

نباید کاهش بستری و فوتی‌ها باعث عادی انگاری و شیوع فراگیر شود، زیرا زحمت کادر سلامت و بار مالی درمان در شرایط فعلی برای خانوارها، دولت و کادر پزشکی سنگین خواهد بود .

اختصاص چهار میلیارد تومان برای اصلاح شبکه خط انتقال آب

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: چهار میلیارد تومان برای اصلاح شبکه خط انتقال آب به روستای امامیه از توابع بخش قلعه شاهین این شهرستان اختصاص یافت.

نورالدین فرزادی پور گفت: این مجتمع آبرسانی روستای آب شرب و آشامیدنی هفت روستای بخش قلعه شاهین را تامین می‌کند.

به دلیل فرسودگی شبکه خط انتقال آب این روستا و بدلیل ناکارآمد بودن برخی مخازن ضرورت پیدا کرد که ۲ مخزن روستای «گنجوره و سرباغ گلین» بهسازی شود و مخزن جدیدی نیز برای تامین آب روستا ساخته شود.

خط انتقال و اصلاح شبکه با چهار میلیارد تومان در حال اجراست و با همکاری نماینده مردم سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی، آب و فاضلاب و استانداری کرمانشاه، اعتبار رفع مشکل آب آشامیدنی این هفت روستا تامین شده است.

امید است بتوانیم با همراهی و همکاری مجموعه دستگاه‌های اجرایی مرتبط هر روز بخشی از مشکلات مردم شهرستان را مرتفع کنیم.

در روستای گنجوره از محل اعتبارات دهیاری با حمایت شورای اسلامی روستا و بخشدار بخش قلعه شاهین، جدول گذاری معابر روستایی به طول ۴۰۰ متر هم اجرا شد و برای احداث کانال سنگی و دیگر خدمات مورد انتظار مردم هم در آینده برنامه‌هایی اجرا خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.