مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: از ابتدای سال جاری ۱۷ هزار و ۶۲۲ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۷ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - علی جوکار مدیر کل ثبت احوال کردستان با اشاره به اینکه از تعداد ولادت ثبت شده در سال جاری ۱۲ هزار و ۵۸۰ واقعه شهری و ۵ هزار و ۴۲ واقعه روستایی بوده، گفت: تعداد ولادت ثبت شده پسران ۸ هزار و ۹۶۴ مورد و دختران ۸ هزار و ۶۵۸ واقعه بوده است.

جوکار گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در کردستان برابر ۱۰۳.۵ بوده یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر حدود۱۰۳ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۲۴ سال بوده است، گفت: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۲۹.۳ درصد است.

مدیر کل ثبت احوال کردستان فراوانی پنج نام اول پسران را مربوط به نام‌های محمد با ۵۰۰ مورد، آیهان با ۳۲۵ مورد، آراد با ۲۱۵ مورد، شاهان با ۲۰۱ مورد و هیراد با ۱۶۶ مورد عنوان کرد و گفت: نام‌های آنیا با ۳۷۱ مورد، سدنا با ۱۴۲، نیلا با ۱۳۹ مورد، باران با ۱۲۵ مورد و دلوین با ۱۱۹ مورد بیشترین فراوانی نام‌های دختران بوده است.

جوکار می‌گوید:ازابتدای سال جاری تعداد ۷ هزار و ۸۹۰ واقعه وفات به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۴ درصد کاهش داشته است

او با اشاره به اینکه از این تعداد ۵ هزار و ۱۵۹ واقعه شهری و ۲ هزار و ۷۳۱ واقعه وفات روستایی بوده، گفت:از این تعداد ۴ هزار و ۴۶۲ مورد در مردان و ۳ هزار و ۴۲۸ در زنان بوده است.

مدیر کل ثبت احوال کردستان در ادامه گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات در استان برابر ۱۳۰.۱ بوده یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده زنان حدود ۱۲۸ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

به گفته او: میانگین سن مردان فوت شده ۶۷.۲۳ سال و میانگین سن سن زنان فوت شده ۷۰.۷۶ سال بوده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ثبت احوال ، ولادت ، فوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.