مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: ۲ هزارو ۴۰۰ فرزند شاهد و ایثارگر در استان بیکار و در انتظار یافتن شغل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - یاسر شاهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات خانواده‌های شهید و ایثارگر خلخال گفت: در حالی که پارسال مجموع جذب و استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر استان اردبیل ۱۸۰ نفر بوده این تعداد به ۲۷۵ نفر در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

او گفت:  با توجه به شرایط جذب و استخدام دولتی از طریق برگزاری آزمون‌های سراسری و همچنین محدودیت جذب خانواده‌های شهید و ایثارگر در پست‌های دولتی، در تلاش هستیم تا با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ارایه تسهیلات کارفرمایی زمینه اشتغال بکار تعدادی از فرزندان شاهد و ایثارگر استان اردبیل را در واحدهای تولیدی فراهم کنیم.

شاهی خواستار توجه به ظرفیت‌های جامعه ایثارگری شد و گفت: شورای مشورتی ایثارگران و معتمدین معین ظرفیت‌های خوبی است که فرمانداران برای رصد مشکلات جامعه ایثارگری و جلوگیری از ایجاد مسائل برای عزیزان شاهد و ایثارگر می‌توانند استفاده کنند.

او با بیان اینکه همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم، گفت: تبلیغات محیطی یکی از راه‌های موثر درترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان‌های شهدا در جامعه است که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در این کار مشارکت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ایجاد اشتغال و تامین مسکن برای جامعه هدف، برقراری حق پرستاری، حل مشکلات درمانی والدین شهدا و انجام کارهای فرهنگی و دیدار از خانواده‌های شاهد و ایثارگر را از فعالیت‌های اصلی بنیاد شهید این استان برشمرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
باید استحدام بشن ولو به عنوان آبدارچی و نگهبان