سخنگوی دولت گفت: بلافاصله بعد از وقوع سیل وزیر نیرو، وزیر کشور و وزیر جهاد و کشاورزی به نمایندگی از دولت به محل وقوع اعزام شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - علی بهادری جهرمی گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان تنخواه به استان‌های سیل زده به منظور حمایت از بازسازی خانه اختصاص داده خواهد شد.

به گفته سخنگوی دولت، «اقداماتی که بعد وقوع سیل از جمله در اختیار قرار دادن اقلام ضروری، غذای گرم مواد اولیه غذایی انجام شد و از سوی هر چهار استاندار شهرهای سیل زده گزارش هایی داده شد.»

در روزهای گذشته بارش‌های شدیدی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان رخ داده است که موجب سیل و آب‌گرفتگی در این مناطق شد.

رئیس جمهور در آخرین جلسه دولت درباره سیل دستور داد تا خسارات سیل جمع‌بندی و به جلسه بعدی دولت و یا حداکثر ظرف یک هفته ارائه شود تا هر چه سریع‌تر تصمیمات لازم در خصوص آن‌ها اتخاذ شود.

توجه به کسب و کارهای دیجیتال موضوع دیگری بود که در نشست خبری سخنگوی دولت مطرح شد. او گفت: توجه به کسب و کار های دیجیتالی با توجه به توسعه آن و استقبال جوانان یکی از اولویت های دولت بود، به منظور حل مشکل این کسب و کارها کارگروهی شکل گرفت تا تمامی موانع پیش روی این کسب و کار ها برداشته شود.

قانون دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی کرده است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: قانون دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی کرده و ما مصر به اجرای قانون هستیم. تورم و خلق پول ناشی از توزیع ارز یارانه‌ای عامل اصلی کاهش قدرت خرید مردم است.

به گفته بهادری جهرمی، «دولت به دنبال اجرای قانون مجلس است، اما به طریقی که معیشت مردم صدمه نبیند. مجلس هم به دنبال حمایت از سفره مردم است.»

مجلس، دولت را مکلف کرده است تا ارز ترجیی را از شهریورماه حذف کند. این دستور به این دلیل صادر شده که مضرات و معایبی دارد. خط قرمز دولت معیشت مردم است . نکته مهم این است که در قانون مجلس، راهکار جبران حذف ارز ترجیحی پیش بینی نشده است.  این بخش دیگری از صحبت‌های سخنگوی دولت در نشست خبری خود بود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: تا زمان تصمیم گیری نهایی در خصوص اصلاح تغییر شیوه پرداخت یارانه ها، هیچ تغییری در تامین ارز ترجیحی صورت نمی‌گیرد و منابع لازم در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

رئیس جمهور ۱۹ دی در مجلس گفت: مجلس ۸ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی در قانون بودجه پیش‌بینی کرده بود، اما با آغاز کار دولت چیزی از آن میزان باقی نمانده بود. طبیعتاً دولت اگر می‌خواست به آنچه در قانون پیش‌بینی شده عمل می‌کرد باید ارز ترجیحی را بدون اینکه جبران شود، حذف می‌کرد، اما ما خط قرمزمان سفره مردم و معیشت مردم بوده و است. ما نمی‌توانستیم یک شوک به اقتصاد کشور، بازار و زندگی مردم وارد کنیم.

به گفته حجت‌الاسلام رئیسی، « پس از بررسی موضوع در جلسات مختلف دولت، نهایتاً تصمیم گرفته شد پرداخت ارز ترجیحی باید برای چند ماه آتی ادامه پیدا کند.»

توضیحات سخنگوی دولت درباره حقوق و دستمزد

سخنگوی دولت گفت: دولت بنا ندارد که حقوق همه کارکنان را هم‌سان و هم اندازه افزایش دهد. افرادی که حقوق بیشتری دریافت می‌کنند، از افزایش حقوق کمتری برخوردار خواهند بود. این افزایش باید به صورت پلکانی انجام شود، تا بتوانیم به مرحله ای برسیم که نظام جبران خدمات کارکنان دولت متوازن تر و عادلانه تر باشد.

به گفته بهادری جهرمی، «در لایحه بودجه سال آینده میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۰ درصد نیست بلکه میانگین افزایش حقوق مجموع کارکنان دولت در سطح کشور ۱۰ درصد است. بر همین اساس میزان افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت در توزیع، ۲۹ درصد رشد برای حداقل حقوق است و حقوق تا ۵ میلیون تومان هم از مالیات معاف گردیده؛ و بقیه کارمندان هم به‌صورت پلکانی حقوقشان رشد دارد.»

رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۶ آذر گفته بود که پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق ۱۰ درصد متوسط رشد است. البته ممکن است برای افراد با حقوق پایین تا ۳۰ درصد هم رشد داشته باشیم. نجومی بگیران نیز رشد کمتری را در حقوق خود خواهند داشت.

برنامه دولت برای عرضه مستقیم کالا‌ها در پایان سال و شب عید

بهادری جهرمی در این باره گفت: دو اقدام مهم در ماه‌های پایانی دولت در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گفته سخنگوی دولت، «اقدام نخست راه اندازی جشنواره خرید شفاف است که به منظور شفاف‌سازی نظام توزیع، نظارت کامل بر قیمت‌ها، حذف واسطه‌های زاید و کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده، از ۲۵ دی به مدت یک ماه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه‌وتره‌بار برگزار می‌شود.»

سخنگوی دولت گفت: اقدام دوم نیز تامین مالی زنجیره‌ای است که به جای شیوه سنتی دریافت تسهیلات مستقیم، فرآیند تأمین مالی بنگاه‌ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت می‌گیرد.

مشمولان خارج از کشور می توانند سالی دوبار به کشور رفت‌ و آمد کنند

سخنگوی دولت گفت: با حمایت رهبر انقلاب، به جوانان ایرانی که مشمول خدمت سربازی هستند و در خارج از کشور زندگی می‌کنند، دوبار در سال فرصت رفت و آمد به ایران داده شده است.

به گفته بهادری جهرمی، «لایحه جامع ایرانیان خارج از کشور به منظور حمایت از حقوق این دسته از هموطنان در دولت در حال تدوین است.»

استرداد مجرمین مالی ایرانی ساکن در کانادا در دستور کار دولت است

سخنگوی دولت گفت: پلیس بین الملل ایران در دیدار‌هایی که با طرف کانادایی داشته؛ این موضوع را خواستار شده، ولی طرف کانادایی در این زمینه هیچ اراده‌ای برای همکاری از خود نشان نداده است. درباره مجرمین اقتصادی علاوه بر استرداد خود مجرم، استرداد اموال مجرمین در دستور قرار دارد.

به گفته بهادری جهرمی، «دولت سیزدهم با جدیت استرداد اموال به غارت رفته مردم ایران را در دستور کار قرار داده است، دیدار‌های مستقیمی با مقامات کانادایی صورت گرفته است.»

جمهوری اسلامی ایران با ۲۸ کشور موافقتنامه استرداد مجرمین دارد، اما برخی کشورها همچون کانادا همکاری لازم را در این زمینه نداشته است. این سخنان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در گفت‌وگو با اصحاب رسانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
کار بهتر این هست که به ازای کار کارمند بهش حقوق داده بشه... نه به ازای صدور حکم استخدام!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
چیزی به مردم نخواهند داد. این دولت دارد مردم را سر می دواند و وعده به عقب می اندازد. اینها فریبتان دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
جالبه هر دولتی میاد میخواد ترمز تورم رو سر یه مشت حقوق بگیر له شده بکشه
از خدا نمیترسین از خودتون شرم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
بیشتر از اون هم دلشون تنگ نمیشه آقازاده ها. فقرا خدمت مقدس سربازی انجام میدهند دیگه آقازاده ها اگر بخواهند بیایند سرما جا دارند یه وقت میان دکتر دکتر بیا بفرما ریئس فلان اداره مهم شو میاند آخه انصافه اونا بیان این پوتین زمخت سربازی بپوشند یه چیزی بگو گنجایش داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
فقط بداد معلولین شدید نخاعی برسیییییید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
این پلکانی کردن افزایش حقوق یعنی رفتار به توصیه های ماکیاول
در افزایش پلکانی که بیشترین منت سر حداقل بگیران است افزایش حقوق آنها حتی یک پنجم نجومی ها نمی شود

یعنی بیشترین منت سر کارمند حداقل بگیر باشه کمترین مقدار افزایش حقوق

بله اینها درس خوانده مکتب ماکیاولند نه مکتب عدالت محور اسلام

در اسلام تاکید بر اجرای بی منت عدالت شده

برای من جای تعجب است چرا باید در حکومت اسلامی حکم و دریافتی کارمندان دارای تحصیلات تکمیلی دستگاه‌های محروم یک چندم دریافتی کارمندان دستگاه‌های برخودار با مدرک تحصیلی پایین تر باشد؟؟؟؟!!!!

چرا بجای افزایش پلکانی نظام هماهنگ و عادلانه پرداخت را اجرایی نمی کنید؟؟؟؟؟!!!!

آیا اینکار شما نشانه نفاق، دوریی و ریاکاری شما نیست؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
کامنتا باحاله میگن حقوق نجومی بگیرا رو نبرید بالا خوب اگر حقوق اونا بالا نره حقوق منو تو بالا بره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
باید برای حقوقای بالا مالیات رو افزایش بدید که البته اینکارو نکردید و مالیاتشونو حتی کم هم کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
قراره بازم نجومی بگیران حقوقشون رشد کنه که حالا قراره رشدش هم کمتر باشه؟ملت رو مسخره کردین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
با ۲۰ سال سابقه کار در اداره مسکن وشهرسازی کل حقوق ۴۷۰۰ که اصلا جوابگو مخارج زندگی نیست هنوز قراردادمعین هر روز به این فکرم که دیگه اداره نروم ولی ۲۰ سال عمرمم وجوانیم را گذاشتم دولت باید فکری به حال ما بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
با این روش که دولت جدید داره پیش میرود اکثریت مدیران دولت روحانی هنوز در رأس کار هستند و نرخ دلار که به پیاز و آب ونون مردم گره خورده است که تغییر به نفع ملت نکرده قیمت زمین ومسکن که در همین مدت کوتاه این دولت هنوز به جای ریختن بی مورد افزایش یافته و هنوز هم همه صحبت از افزایش قیمت دارند و هر کسی هم که ادعای شناخت از اقتصاد و بازار دارد امیدی به بازگشت و ارزانی کالا که ندارند هیچ توصیه خرید قبل از سال را دارند که به گفته این آقایان متخصص واگاه به بازار بعد از سال قیمتهای اجناس و کالاها ارزانی که ندارند و شاید هم چندین برابر هم میشوند پس خواهشاً افزایش حقوق ملت را که بستگی به تورم و افزایش نرخ کالا ها میشود گره نزنید که اقتصاد کشور ما با دنیا فرق دارد فقط کاری کنید که ملت بعد از سال جدید لااقل نان سر سفره را داشته باشند که خانه و ماشین راپیش کش واقعاً با این اوضاع و احوال امیدی به دولت جدید وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
این دولت هم آخرین ضربه را محکم تر خواهد زد در راستای دولت روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
حقوق همه یکسان است ولی مزایا آنها متفاوت است و بیمه بیشتری پرداخت و نهایت بازنشستگی بیشتری میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
حقوق تمام کارمندان رو اندازه نمایندگان مجلس و وزیران بکنید با افزایش ده درصد عالیه شما خودتون بالای 100 میلیون دریافتی دارید ما 4 میلیون کمتر وقیح باشید ویک شرمی هم از خدا داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
دولت فقط حقوق نورچشمیها و خودشون رو زیاد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
حقوق پزشکان را کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اینکار کاملا بی عدالتی است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
کی میگه دانشجوی بدبخت میتونه بیاد ، ۳۰ میلیون تومن برا خروج میگیرید و ضبط میشه بعدشم ۳ سال نمیزارین برگرده به کشور اگر هم برگرده نمیزارید دوباره بره به کشور محل تحصیل تا ۳ سال ، بعد اینجا میاید اینجوری خبر میزنید!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
برادر عزیز شما اول حقوق های زیر خط فقر را سر سامان بده دوم حقوق یه کارمند که هنوز داره خدمت میکنه با یک باز نشسته که خدمتشو تمام کرده نباید یکسان اضافه شود این بیشتر به عدالت نزدیک است ،نه اینکه شما فقط بخاطر نداشتن بودجه خود عدالت محموری را بهانه کنید.یه کارمند جوان با فرزند کوچک خرجش کمتر از یک بازنشسته که دانشجو دارد داماد و عروس نوه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
مشکل ما رئیس جمهور و وزیر و اینجور چیزا نیست مشکل ما شیوه اداره کشوره وقتی روش های مدیریتی کشور درست نباشه وضع مملکت این میشه ما مسلمان هستیم ولی قرار نیست کلا کشور های خارجی رو کنار بزاریم ما باید از سیاست های درست کشور های خارجی الگو بگیریم و سیاست های غلط اونا رو کنار بزاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
دولت: کارمندان و کارگران کمربندها را محکم ببندند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
پس قانون مالیات خانه های خالی چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
به این جمله دقت کنید :

نجومی بگیران نیز رشد کمتری را در حقوق خود خواهند داشت

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اینا باید حساب پس بدن و پول بیت المال را یرگردونن
شرم آوره
Pakistan
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
برادر اگه پلکانی هم بخواهید اضافه کنید باید با یه برنامه نرم افزاری پله ها رو به کوتاهترین حالت ممکن تبدیل کنید تا عدالت برقرار بشه یعنی تبدیل بشه به یه سطح شیبدار چون مرز پله باعث رانت میشه مثلا اگه مرز یکی از پله هارو شما ده میلیون بگیرید اونیکه ۹۹۹۹۹۹۹۹ریال میگیره ۲۵ درصد اضافه میشه و کسیکه ده تومن میگیره یعنی یک ریال بیشتر میشه ۲۰ درصد و بخاطر یک ریال ۵ درصد ضرر میکنه که سبب فساد و صدور احکام هدفدار میشه اما وقتی سطح شیبدار باشه بین کف و سقف درصدها خرد میشه که فرد۹۹۹۹۹۹۹۹ ریالی ۲۵ درصد میگیره و ده تومنی ۲۴ و ۹دهم درصد همینجوری از ابتدا تا انتهای نمودار سرشکن میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
زندگی کردن به اندازه کافی سخت شده اینم امده عرض اندام کرده برای ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
دیگه نجوم بگیر رو رشد ندهید چون حقوق شون بالا است و با درصد کم هم باز هم حقوق شون بالا می ره. فقط روی حقوق های پایین زوم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اگر تصمیم گیرندگان مسلمان و شیعه و تابع حضرت علی ع باشند
نه اسما مسلمان باشند نه تنها نباید حقوق نجومی ها را افزایش دهند بلکه باید هرچه از قبل اضافه گرفته اند به خزانه و بیت المال برگشت داده شود
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۱۷:۳۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
سلام اینکه دولت بخواهد به دهک های 1،2،3مبلغ ناچیزی بدهد از آن طرف قیمت کالاهای اساسی را که همین الان هم سر به فلک کشیده شده بالا ببرد این نابود کردن این قشر نیازمند است، دولت باید طوری عمل کند که فشاری به خانواده های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد وارد نشود اینکه دولت می خواهدیارانه دهک های 1،2،3به 120هزار تومان افزایش دهد از آن طرف تخم مرغ شود دانه ای 5هزار مرغ کیلویی 70هزار و سایر اقلام خوراکی چندین برابر شود این فایده ای ندارد، بیشتر معلولان دارو مصرف می کنند بعضی از آنها داروهای خارجی دولت نباید ارز دارویی را حذف کند، دولت باید ارز دارویی را حفظ کند بعد به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد یارانه معیشتی بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
فقط باید ماده۲۷ قانون حمایت از معلولین را اجرا کنند والا معلولین شدید کاملا نابود میشوند یقینا
Iran (Islamic Republic of)
محمد فخری
۱۷:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
ایرانیها خیلی ثروتمند هستند تا حدی که میتوانند سیب زمینی هم بخرند گرسنه نمانند ناهار و شام!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اکثریت کارمندا 10 درصد افزایش حقوق دارن که نرخ تورم یک ماه هم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
شهرما نان از 300 نان از به 500 رساندند یعنی افزایش 70 درصدی قیمت نان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
ما در مورد دولت آقای رئسی یک فکر دیگه میکردیم و انتظار داشتیم اوضاع رو به بهبود بره . . با حقوق کارمندی تا ۱۰ برج بتونی دوام بیاری خیلی هنر کردی. چرا بین کارمندان دولت اینقدر تبعیضه . ما به اجبار داریم ادامه میدیم چون امیدی نمونده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خوب اشتباه فکر کردی چون فکر نکردی به این شخص رای دادی جوگیر شعار شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
تا 2 سال مشغول جمع کردن خرابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
تو که فکر کرده به روحانی رای داده ما رو تو این چاله انداختی، 5 ماهه از چاله 8 ساله نمیشه خارج شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
من از اولش با رئیسی مخالف بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
نمیخواد شما سوءاستفاده کنی جوگیر نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
کدام عدالت ما بازنشیته کد۲۳ صندوق نفت هستیم مستاجر و۷ نفر نانخور دریافتی ما ۷ ملیون هم نمیرسد ولی درهمین صندوق تعداد زیادی بالای ۱۵ ملین حقوق دارند ویک یا ۲نفر هستند هیچ کس هم پاسخگو نیست نا عدالتی بیداد می کند بعضی ها فکر می کنند شرکت نفت خیلی پول میدهد ما بازنشیتگان کد۲۳ از تامین اجتماعی هم دریافتی پایینی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خبرداری بازنشسته های تامین اجتماعی زیر چهارتومان می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۲۲:۴۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
کارمند دادگستری هستم ،،،، با ۱۲ سال سابقه ۳۷۰۰ میگیرم ،،، تو دادسرا حاضرم بیام شرکت نفت ۱ تومن بگیرم ولی صبح به صبح دادسرا نرم ،،،، حاضر به جابجایی هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
انگار تو بودجه امسال در ذیل جدول ستون حقوق ودستمزد نمایندگان مجلس صفر گذاشتن یعنی نمایندگان سال اینده حقوق ندارن یا اعلام نشده تا قانون افزایش حقوق سال اینده برای نمایندگان اجرا نشه
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۵:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
قیمت همه اقلام و اجناس از سال گذشته ۲ برابر شده وهمه چیز ۱۰۰ درصد افزایش یافته
سال گذشته قیمت دولتی خودرو کوئیک ۹۰ میلیون بود امسال شده ۱۷۰ میلیون
برنج کیلویی ۲۸ هزار بود الان شده ۶۰ هزارتومان
چرا حقوق ها نباید به اندازه افزایش قیمت ها افزایش یابد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
از زمان دولت فعلی برخی کالاها صددرصد گران شدند مانند برنج حبوبات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
جدول افزایش حقوق ۱۴۰۱ رو نگاه کنید برای حقوقای بالا که خودشونن مالیات رو کم کردن و حدودا ۳ میلیون افزایش دادن برای وف حقوق ۱ تومن و سطوح متوسط از ۵۰۰ الی ۶۰۰ تومن افزایش پیدا کرده برید نگاه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
باید همه حقوقها را یکسان افزایش دهند . اگر کسی به دلیل : مدرک تحصیلی بالاتر - پرداخت حق بیمه بیشتر - سنوات بیشتر - تخصص بالاتر - حقوق بیشتری می گیرد مگر از رانت استفاده کرده و یا حق کسی را ضایع کرده است که حالا باید افزایش حقوقش کمتر باشد !!!!؟ اتفاقا این موضوع یعنی : عین بی عدالتی محض . از طرفی دیگر دولت باید حقوق کسانی را هم که کمتر می گیرند به گونه افزایش دهد که انها هم بتوانند مخارج زندگی شان را با توجه به تورم کشور به راحتی تامین کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
از شرکت ملی نفت میخواهیم کارت سوخت گازیبل ازاد جایگاه مثل بنزین بزارند هر جایگاهیی میری کارت سوخت گازییل نیست رانندگان با بار موندند تو جادها چطور بنزبن هم کادت سهیه هست هم ازاد گازیبل هم همبنکار بکنید حمل و نقل کشور فلج شده التماس میکنی چند لیتر گازییل به ما بدند راننده خسته تازه دنبال سوخت گازییل میگرده اینا باشگاه خبرنگاران به اطلاع شرکت نفت برسانید مشکل رانندگان را حل کنید این چه وضعی شده ما منبع نفت و گاز هستیم ولی خودمون سهمیه بندی داریم اگه میخواهید اقتصاد بچرچه حمل و نقل را بهش برسید نه اینکه راننده در به در‌ چند لیتر گازییل باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خود دولت داره میگه نجومی بگیران.پس این کجای عدالته.مگه قرار نشد حقوق نجومی نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
ما منتظر وعده ریس جمهور هستیم برای سامان دهی نیرو های شرکتی در شهرداری خرم آباد.دیگه بریدیم .همش وعده13سال شرکتی با مدرک لیسانس تا کی تبعیض تا کی بی عدالتی .خدا یا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
نجومی بگیران نیز رشد کمتری را در حقوق خود خواهند داشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نه تو رو خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
دولت به نظرم مساوی حقوق ها را افزایش دهد یعنی ۲.۵ یا ۳ میلیون تومان آنان که حداقل دریافتی یعنی ۳ میلیون میگیرند میشود صد در صد حقوق و آنهای که حقوقشان ۳۰ میلیون است میشود ۱۰ درصد حقوق در ضمن عدالت در پرداخت یعنی تحمل گرانی برابر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
موافقم که ۳ میلیون ۱۰۰ افزایش اما ۳۰ میلیون نباید افزایش پیدا کنه تامام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
فعلا که همه چیز دروغ است
گفتند یارانه ها آذر ماه چند برابر میشه بعد گفتند دی ماه حالا میگن بهمن ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
هرکس بیشتر زحمت کشیده باید حقوق بیشتری بگیرد آخه این چه قانونی است که موجب می شود تا جوانان دیگر دنیال تخصص و تحصیلات نروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
فعلاکه اینطورنیست متخصصاش ابدارچین بی سواداش حقوقای انچنانی ضمن اینکه همه میدونیم تخصصایی که ازشون صحبت میکنیدچطوروتوچه دانشگاههایی هرساله صاحب مدرک وعنوان میشن براهمینه که مهندسمون بی سواددکترمون بیسواد و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اولا باید اختلاف حقوق هم منطقی باشه نه نجومی

حداکثری دو برابر
ثانیا حقوق باید همسان سازی شود فارغ از محل خدمت کارمند
یعنی حقوق و دریافتی تمامی کارکنان هم سطح در هر نظر باید در تمامی دستگاه ها یکسان شود و ربطی با متمکن بودن یا فقیر بودن دستگاه‌ها نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
همین حقوقی هم که میگیرند زیادی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
عدالت درپرداخت وسامانه پاکنا چی شد ؟بادهواشد افزایش پلکانی مشکل حداقل بگیرها را حل نمی کند بایدحداقل حقوق بالای ده میلیون باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
والا
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۴:۰۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
عدالت در پرداخت حقوق واقعا در ایران در حد یک شعار باقی مانده است و بس.
کسی که 20 سال سابقه خدمت دارد و در این سال ها بچه بزرگ کرده و جوان در شرف ازدواج داره و کلی مخارج دیگه باید افزایش حقوق کمتری در قیاس با فردی داشته باشه که تازه سال اول خدمتش هست و مجرده و ...
این عدالت رو کجای دلمون بزاریم واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
مگر تورم براي همه نيست. اگر حقوقي كه قبلا داده شده مبناي قانوني ندارد بايد حذف شود و اگر دارد چه معني ميدهد كه حقوقهاي پايين تر افزايش بيشتر داشته باشند. آيا انصاف است كساني كه سالها خدمت كرده اند و پايه بيشتري دارند با كسي كه در بدو ورود است حقوقش يكسان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
سلام بله خیلی منطقیه شما اگه ۱۰ سال پیش اومدید اصلا قابل قیاس با الان نیست بهترین کار که به عدالت نزدیکه هرکسی رو به اندازه مدرک و کارایی و تورم بهش حقوق بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
البته باید اختلاف هم منطقی باشد

نه چندین برابر حداکثری دو برابر
Germany
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اقتصاد مقاومتی همون ریاضت اقتصادی هست عزیزان
سرتون کلاه گذاشتن
من که استقبال میکنم از این عدم افزایش حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
باید یه فکری هم در مورد حقوق کارگران بکنید بابا حقوق من کارگر پمپ بنزین۰۰۰ ۲۵۰۰ میلیون هست بدون بیمه چرا رسیدگی نمیکنید پس کجا هستند بازرسان واقعا سخته تو را خدا رسیدگی کنید با حقوق کم چطور میشه زندگی کرد لعنت به کسی که خصوصی سازی را بنا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
باید قاطعانه جلوی ریخت و پاش در شرکت ها و سازمانهای دولتی گرفته شودـ سالهاست که مدیران ما، دوستان خود و مدیران شرکت ها را به بهانه های مختلف دعوت و با بودجه دولتی و از محل تنخواه از آنها و نورچشمی های اداره پذیرایی می کنند و در پاسخ، در طول سال و به ویژه در پایان سال هدایا و پیش کش از این افراد دریافت می کنند. البته این جدا از خریدهای پرتی است که به بهانه اختصاص بودجه برای سال بعد در قالب مناقصات صوری انجام می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
افزایش پلکانی بی عدالتی اشکار است مگر پول های بازنشستگی همان اندوخته های بازنشستگان در زمان کسر بیمه نییت؟در ان زمان مگر کسر بیمه بصورت پلکانی انجام می شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
آقا ۴میلیون جوان بلاتکلیف هستند مشکل سربازی را حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خوو برن سربازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خوب بسلامتی میببنم ارز۴۲۰۰به همتون رسید،حالا قطعش کردید،گرانی را هم مهار کردید،افزایش حقوق را هم یه جورایی سنبل کردید،به امید خدا حرکت بعدی فروش اعضای بدن مردم همیشه مقصره،حواستون باشه از برنامه عقب نمونید،با همین فرمون ان شااله .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
یه سوال مگر تورم ۲۹ درصد بوده که شما حداقل حقوق رو ۲۹ درصد افزایش دادید،امسال حداقل ۵۵ درصد تورم داشته ایم به کدام حرفتان اعتماد باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۲:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
لطفا به این مطلب توجه فرمایید : فرمایش مقام معظم رهبری این است که کنار هر قانونی که می خواهید اجرا کنید یک پیوست عدالت باشد ؛ آیا این عدالت است که طبق قانون که همیشه ایشان دستور به پیروی به آن می دهند بجای رعایت آن یعنی افزایش حقوق برابر با نرخ تورم باشد به شکل پلکانی که از سلف ناخلف قوه مجریه سابق بوجود آمده عمل کنید؟ آیا اگر قصد مقایسه باشد که اول من قاس من الشیطان است اینطور نیست که با این تورم نزدیک به 50 درصد در 10 سال اخیر و سبد خانواده و معیشت بسیار بسیار سخت برای کارمندان و کارگران ساده به این شکل پلکانی حقوق دادن نوعی دست در جیب کارمند کردن است ؟ شما می توانید برای حقوق های سطح پایین هزاران راه از جمله ترمیم حقوق های قانونی - اضافه کاری واقعی و ماموریت .... را انجام دهید ؟ پس به فکر کارمندان قدیمی که دارای عروس و داماد و دانشجو و نوه و.... بدون خانه بودن تا به هم اکنون باشید؟... و تو خود بخوان حدیث مفصل از این ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
سلام به باشگاه خبرنگاران جوان و همه مردم.
سخنگوی دولت درباره همسان سازی حقوق ها گفته : نجومی بگیران نیز رشد کمتری را در حقوق خود خواهند داشت. قرار بود حقوق نجومی نباشه، حالا می خواهید افزایش بدید. حتی ۱ درصد که نباید زیاد بشه هیچ، تازه کم هم باید بشه از حقوق نجومی شون.
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۱:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
نیروهای شرکتی در بخش دولتی پس چی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اونا که جزو نجومی بگیر ها هستن .لازم ندارن
-
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
آقای سخن گوی دولت ار آقای ریس جمهور سوال کنید طرح ساماندهی نیروهای قرار دادی چی شد بازم کشک وهوا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
ظاهرا شعار بود وهست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
مثلاً شرکت نفت و جاهای دیگر مکر شما حکم و فیش آنها را دیده آید که اضافه کنید یا نکنید

شفاف سازی تو فیش و‌حکم نیست چطور میخواهید که می چقدر میگیرد که اضافه کنید یا نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
بابا دست از سر شرکت نفت بردارید بخدا پول خون ووجودشون رو میگیرن اینقدر سخت وطاقت فرساست که هرچی بگیرن نوش جانشان ولی وقتی به بازنشسته ها شون درصندوق نفت هیچی پرداخت نمیشود واصلاً عدالتی درحقوقها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
همه زحمت می کشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اتفاقا نوش چونشون و هر مقداری که خارج از عدالت می گیرند حرام است و اگر آن را به بیت المال بر نگردانند مصادق مال حرام و خوردن آتشند
Iran (Islamic Republic of)
حرف حق
۱۱:۳۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
فکنم منظورش از بخشی ۷۰درصد مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خب دیگه به قول قدیمیا دیگه خرش از پل گذشته .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
چه جورم گذشته،دیگه برهم نمیگرده
آخرین اخبار