استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اساس کار شورا و شهرداری یاسوج باید به گونه ای باشد که کل استان را حمایت و پشتیبانی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ۹ شهرستان دارد و چهار شهرستان جدید نیز پیشنهاد داده ایم که خدمت رسانی به این شهرستان ها باید در مرکز استان انجام شود.

او گفت: از شورا انتظار می رود که کارهای بزرگ و زیر بنایی در شهر یاسوج پیش بینی کنند.

احمد زاده در ادامه با اشاره به مقاومت ها و کارشکنی ها در مقابل میدان میوه و تره بار تازه تاسیس شهر یاسوج گفت: قیمت ها به ویژه قیمت میوه در یاسوج بالاست و تصمیم داریم این قیمت ها را بشکنیم.

او گفت: برنامه ریزی ما برای تعدیل قیمت ها از میوه شروع شده و شامل سایر اقلام اساسی هم می شود.

استاندار گفت: طبق گزارش ها از رصد بازار در این شهر حدود ۲۰۰ هزار تن یا میوه را به قیمت بالا و یا میوه درجه سه  را به نام درجه یک خریداری می کنند که این نوعی ظلم به مردم است.

استاندار در خصوص دیگر برنامه دولت برای کمک به کنترل قیمت ها در استان گفت: قرار است مرکز تجاری بزرگ با حدود ۲۰۰ غرفه بنکداری با انبار مخصوص در ۱۰۰ هکتار زمین ایجاد کنیم.

او گفت: در این مجتمع تجاری ابعاد مختلف از جمله رستوران، بانک و خدمات متمرکز خواهد شد و کالا از کارخانه های سراسر ایران به نرخ کارخانه به بنکداران و نمایندگی کارخانه در یاسوج ارائه می شود.

احمد زاده گفت: این پروژه بیش از هزار تن اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

استاندار در ادامه این نشست اشاره ای هم به مشکلات شهرداری یاسوج کرد و گفت: املاک شهرداری باید به شهرداری برگردد تا زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد شود.

احمدزاده دیگر مشکل شهرداری را انباشت نیرو عنوان کرد  و از شورا خواست در تعداد نیروها بازنگری داشته باشند.

استاندار گفت: با پذیرش و افزایش نیرو مشکلات حل نمی شود و باید بهره وری بالا برود چنانچه هر مدیری وارد می شود از کمبود نیرو گلایه می کند.

او گفت: با افزایش تعداد نیروها شهرداری مجبور می شود درآمدهای خود را به عنوان حقوق بپردازد و زمینه نارضایتی از شهرداری و ارایه خدمت ایجاد شود.

احمد زاده با اشاره به اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریالی شهر یاسوج گفت: این اعتبار بسیار ناچیز است و باید تا زمان رسیدن به درآمد پایدار کمک شوند.

کیومرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار نیز در این نشست به برخی گلایه های اعضا پاسخ داد و در نهایت تاکید کرد هر چه در این شهر در سال های اخیر انجام شده با حمایت های دولتی بوده است و شهرداری اگر درآمدی داشته، صرف پرداخت حقوق نیروهای مازادی شده که به آن وارد شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.