معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اخلالگران بازار میدان میوه و تره بار یاسوج برخورد قاطع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه بررسی وضعیت میدان میوه و تره‌بار یاسوج که با حضور غرفه‌داران و مغازه‌داران برگزار شد با تاکید بر حمایت از میدان میوه و تره‌بار شهر یاسوج گفت: با مغاز‌دارانی که میوه فروش خود را از میدان میوه و تره‌بار یاسوج تامین نکنند برخورد می‌شود.

او در این نشست با انتقاد از استقبال نکردن برخی میوه فروشان از میدان میوه و تره‌بار یاسوج  گفت: حمایت از میدان میوه و تربار برای قطع دست دلالان و جلوگیری از گرانفروشی و تعادل قیمت‌ها در بازار ضروری است اگر این میدان در مرکز استان فعال شود در سایر شهرستان‌های استان نیز توسعه می‌یابد.

عسکری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌ بار یاسوج گفت: با وجود دعوت از مغازه‌داران برای حضور دراین جلسه، اما آنان استقبال نکردند این عدم استقبال آن‌ها معنای تلخی دارد.

او راه‌اندازی این میدان را گام موثری در حمایت از اقتصاد خانواده‌ها دانست و گفت: با راه‌اندازی این میدان میوه با قیمت مناسبی به دست مردم می‌رسد و هزینه خانوار‌ها کاهش می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از تلاش برخی بازاریان برای ضربه زدن به میدان میوه و تره‌بار ابراز نگرانی کرد و گفت: کیفیت میوه میدان میوه و تره‌بار سه برابر میوه‌هایی است که از سایر استان‌ها خریداری می‌شود پس بهانه پایین بوده کیفیت میوه میدان تره بار یاسوج قابل قبول نیست.

عسکری با دعوت از مغازه‌داران میوه و تره‌بار برای خرید از میدان شهر یاسوج گفت: اگر همکاری نکنید جریمه می‌شوید، ضمن اینکه بازرسی‌ها تشدید و با کسانی که قصد اخلال در بازار میوه را داشته باشند برخورد می‌شود که نوع برخورد و جریمه سخت و سنگین خواهد بود.

او خطاب به مغازه‌داران با بیان اینکه با میدان صلح و آشتی کنید و میوه مورد نیاز بازار را از این میدان تامین کنید گفت: جمعیت شهریاسوج و روستا‌های اطراف ۳۰۰ هزار ت ناست، ما منافع ۳۰۰ هزار تن را بر ۵۰۰ مغازه‌دار میوه ترجیح می‌دهیم لذا اگر در این هفته مسائل به وجود آمده میدان میوه رفع نشود حتما گلوگاه‌ها را می‌بندیم و متخلفان را جریمه می‌کنیم.

عسکری گفت: به همکاران خودتان در صنف میوه فروش اعلام کنید با میدان میوه تره بارهمکاری کنند، تا امروز مماشات بنا بر دلایل مختلف وجود داشته است، اما اگر در راستای منافع استان حرکت نشود، جریمه‌ها اعمال شده و بازرسی‌ها تشدید می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.