اضافه شدن ۱۴۴ هزار هکتار امسال به مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۱۴۴ هزار هکتار امسال به مساحت ۱۷۶ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت این اداره کل در استان اضافه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد -به گفته مهرداد فتحی بیرانوند مساحت مناطق تحت مدیریت این استان در سال گذشته ۱۷۶ هزار هکتار بود که با پیگیری‌های انجام شده امسال ۱۴۴ هزار هکتار به مساحت این مناطق افزوده شد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته مناطق تحت مدیریت این استان رشد ۹۰ درصدی داشته است می گوید: اکنون با احتساب مناطق شکار و صید ممنوع در استان ۵۷۰ هزار هکتار تحت مدیریت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر ۱۱ پاسگاه محیط بانی در لرستان احداث شده است معتقد است: ساخت پاسگاه‌های محیط بانی در استان به لحاظ تعداد ۲۰۰ درصد و به لحاظ مساحت ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

فتحی بیرانوند با تاکید براینکه پاسگاه‌های محیط بانی تاثیر زیادی در حفاظت گونه‌های جانوری استان داشته است گفت: گشت و کنترل‌های مناطق تحت مدیریت، تغییر تاکتیک و آموزش‌های محلی در تمام روستا‌های اطراف مناطق تحت مدیریت در تنوع زیست محیطی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص این استان تاثیر بسیار مهمی داشته است.

وی با اشاره به اینکه لرستان تنها استانی در سطح کشور است که در تمامی شهرستان‌ها شعب ویژه رسیدگی به تخلفات زیست محیطی دارد گفت: در راستای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری و حیات وحش استان پرونده‌های سنگینی با احکام بالای ۶ و هفت سال حبس در شعب دادگستری استان تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: متخلفان امسال ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به محیط زیست استان خسارت زدند که تاکنون ۹۵۱ میلیون تومان از این مبلغ وصول شده است

۶۶۰ پرونده تخلف زیست محیطی امسال در استان تشکیل شد و در این راستا ۷۰۷نفر دستگیر شدند.

انتهای پیام/ب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.