مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:در ۹ ماه گذشته از امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در استان جمع‌آوری‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان -  صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده در هر شهرستان برای نیازمندان همان محل هزینه می‌شود، گفت:در ۹ ماه گذشته از امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی جمع‌آوری‌شده  که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد رشد و ۱۲۰ درصد تحقق برنامه داشته است.


او می گوید: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در مدت مذکور ۸۰ درصد برای محرومان و ۲۰ درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده و تلاش می‌کنیم تا با فعالیت مناسب در حوزه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در استان زنجان زمینه بهره‌مندی بیشتر جامعه هدف کمیته امداد را از این ظرفیت عظیم و فریضه الهی را فراهم کنیم.

دبیر شورای زکات استان زنجان گفت: فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی استفاده از روحانیون مستقر در روستا‌ها، استفاده از مهندسین پهنه و دیوارنویسی و تابلونویسی در داخل روستا‌ها و اختصاص کوچه، معابر و میادین به نام زکات و توجه صداوسیما به برنامه‌های تبلیغی در زمینه‌های ترویج و گسترش فرهنگ پرداخت زکات بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.