صفری گفت:مراکز نیکوکاری باهدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری برای شناسایی نیازمندان و ارائه خدمات مؤثر و هدفمند به مددجویان فعالیت می‌کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان مهمترین اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری را توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری دانست و گفت: مراکز نیکوکاری نقش بسیار مهمی در کمک به محرومین و نیازمندان داشته و باعث سرعت خدمات‌رسانی به جامعه هدف امداد می‌شود.

او اجرای طرح‌های عام‌المنفعه روستایی ومهمتر از آن کمک به تامین معیشت ایتام و نیازمندان را جزو مهمترین اقدامات مراکز نیکوکاری تخصصی زکات عنوان کرد و افزود: ۱۷ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات در این راستا در استان زنجان فعال بوده که در تلاش هستیم تا پایان امسال  به ۲۲ مرکز افزایش یابد.

صفری بابیان اینکه ۱۴۹ مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعال بوده که ۴۱ مرکز نیز به‌صورت تخصصی در مباحث زکات، اشتغال، مسکن وایتام فعالیت می‌کنند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۵ میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان خدمات‌رسانی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه مراکز نیکوکاری تخصصی زکات به‌منظور استفاده از ظرفیت کشاورزان و دامداران در جهت آبادانی روستا‌ها و بهره‌مندی محرومان از وجوه شرعی زکات ایجاد می‌شود، ادامه داد: در این راستا شورا‌های زکات روستا‌ها و مساجدی که ائمه جماعات آن‌ها فعالیت خوبی در حوزه زکات دارند به مرکز نیکوکاری تخصصی زکات تبدیل می‌شوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.