کُنارک برای مقابله با بارش‌های احتمالی باران آماده می‌شود

معاون عمرانی فرماندار کُنارک گفت: تمامی امکانات برای مقابله با بارش‌های احتمالی باران در این شهرستان مستقر هستند و برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - بتول دانش شهرکی گفت:بیش از ۹۵ درصد آبگرفتگی خانه‌ها و معابر این شهر برطرف شده است

او می گوید: رفع معضل آبگرفتگی در مواقع بارندگی، با اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و تکمیل طرح فاضلاب در شهر کُنارک در دستور کار بوده و درواقع اقدامات اضطراری، میان‌مدت و بلندمدت در راستای هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی درحال اجرا بوده و برنامه‌ریزی لازم در این خصوص انجام شده است.

به گفته شهرکی  پس از بارش‌های بیش از ۳۳۰ میلی‌متری باران در شهر کُنارک، با توجه به نبود زیرساخت لازم برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و تکمیل نبودن سیستم فاضلاب و همچنین نبود اجرای طرح زِهکشی و پایین بودن سطح منازل نسبت به معابر و دریا، شاهد آبگرفتگی شدید بودیم که درنتیجه خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های شهری و منازل مسکونی وارد شد.

شهرکی گفت: از همان ابتدای بارندگی در مرحله اول با تدبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان و توان عملیاتی شهرستان و بخش‌های خصوصی و دولتی، اقدامات با جدیت و سرعت انجام شد و پس از موج دوم بارندگی که طی ۲۰ دقیقه بیش از ۱۰۴ میلی‌متر باران بارید، با عزم و اراده ملی و استانی، اقداماتی از جمله انتقال آب به دریا، پمپاژ آب از سطح معابر، بازگشایی کانال‌های مسدود شده بر اثر گل و لای، حفر کانال جدید برای انتقال آب به دریا، پمپاژ آب از سطح منازل و معابر و خاک‌ریزی برخی از منازل شهروندان و جمع آوری پسماند شهری از سطح معابر و منازل شهر به‌عنوان اقدامات اضطراری انجام شد.

او گفت با توجه به احتمال بارش باران طی روز‌های آینده، برنامه ریزی شده تا پمپ‌های مکنده آب در شهرستان باقی بماند تا در صورت وقوع بارش مجدد در یک اقدام ضربتی آب‌های سطحی با همکاری و همراهی تمامی ارگان‌های دولتی و امدادرسان، بخش خصوصی، شرکت‌های پیمانکار، گروه‌های مردمی و جهادی جمع‌آوری شود.

معاون عمرانی فرماندار کُنارک گفت: طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و تکمیل طرح فاضلاب از جمله اقدامات زیرساختی و مهم شهر کُنارک خواهد بود تا با تکمیل آن‌ها، این شهر بندری در بارش‌های باران شاهد آبگرفتگی با این وسعت نباشد.

در بارندگی‌های نهم تا پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ درصد خانه‌های شهر کُنارک دچار آبگرفتگی شدید شد. هم‌اکنون گروه‌های امدادی و جهادی متعددی از سراسر کشور در این شهر بندری حضور دارند.

این درحالی است که کارشناسان هواشناسی می‌گویند؛ نیمه دوم زمستان بارش‌های خوبی حتی بیش از حد نرمال در بیشتر نقاط کشور اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار