جزیره خارگ و مشکلاتی که گریبانش را رها نمی‌کند

جزیره خارگ با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که برخی از آن‌ها چند دهه سابقه دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر-  جزیره خارگ به عنوان قطب صادرات نفت خام کشور با سهم حدود ۹۰ درصدی نقش بسیار مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

علیرغم نقش‌آفرینی ویژه جزیره خارگ در کشور، این جزیره همچنان با محرومیت‌هایی روبرو است و بسیاری از مشکلات آن چند دهه سابقه دارند.

تردد دریایی یکی از مهم ترین مسائل و مشکلات اهالی جزیره خارگ است که علیرغم وعده‌های متعدد مسئولان برای رفع این مشکل، هنوز هم تردد‌ها با مشکل روبرو است.

مشکلات در این جزیره به تردد دریایی منتهی نمی‌شود و در زمینه‌های مختلف از جمله وضعیت مدارس، آب، بازسازی منازل و… دارای مشکلات متعدد و مختلفی است.

لزوم نگاه ویژه نفت به خارگ

محمدرضا دشتی زاده گفت: یکی از مشکلات دیرینه اهالی جزیره خارگ بحث تردد دریایی بوده که با توجه به تجربیات گذشته و همچنین آسیب پذیر بودم منابع درآمدی دولت در زمینه تأمین یارانه، ورود وزارت نفت همانند گذشته برای چارتر کردن کشتی می‌تواند آرامش و اطمینان خاطر در جزیره ایجاد کند.

این موضوع را بخشدار ویژه خارگ عصر سه‌شنبه در نشست با مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد.

به گفته بخشدار ویژه خارگ، در بحث زیر ساخت و نوسازی مدارس جزیره با مشکل جدی مواجه هستیم و تقاضای ما حل مشکل پروژه مدرسه شهید مطهری است.

دشتی زاده می گوید: در حوزه آبفا بستر‌های لازم در جزیره جهت ورود این شرکت مهیا شده و این بخشداری آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.

تلاش برای حل مشکل تردد دریایی

مدیر عملیات عمومی خارگ نیز در این نشست گفت: یکی از معضلات دیرینه جزیره خارگ موضوع تردد دریایی است که باید در کمترین زمان ممکن حل شود.

عبدالمجید ستایشی می گوید: این مدیریت آمادگی دارد هر گونه همراهی و همکاری را با حوزه شهری داشته باشد تا بتوانیم با هم این مشکل را حل کنیم.

نگاه ویژه به مسئولیت اجتماعی داریم

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب نیز گفته: اقدامات مناسبی در حوزه‌های زیر ساخت جزیره صورت گرفته است که این زیر ساخت‌ها نیاز به توسعه و یا ارتقا دارند.

بابک دارابی گفت: نسبت به چارتر کشتی نظر مثبت اعلام شده و به زودی خبر‌هایی اطلاع عمومی جزیره خواهد رسید.

او می گوید: دغدغه ما در تردد دریایی خارگ نیز رسیدن به یک شرایط پایدار است و این آمادگی در خصوص هر گونه همکاری از سوی ما وجود دارد.

به گفته دارابی  در زمینه مدرسه شهید مطهری جزیره خارگ رایزنی در زمینه تامین مبلغی برای این پروژه در حال انجام است.

دارابی گفت: در خصوص آبفا نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته  و موضوع در مرحله مطالعاتی قرار گرفته است که مشاورین آبفا در روز‌های گذشته در جزیره حضور یافتند و قرار است پس از مطالعات در حوزه زیر ساخت در خصوص برآورد مالی و اعتبارسنجی آن بررسی صورت پذیرد.

به گفته او، در خصوص بازسازی منازل مستمندان این جزیره نیز مقرر شد سازمان متولی کار از سوی بخشداری ویژه خارگ انتخاب اعتبار لازم برای اجرای کار تخصیص داده شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.