مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت گفت: برای پیشگیری از تشریفات، جوانان به جای برگزاری مراسم ازدواج به ماه عسل بروند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- «ازدواج ماه عسلی» پیشنهاد حجت الاسلام موسی کمالی مشاور استاندار بوشهر به زوج‌ها برای آسان شدن ازدواج و پیشگیری  از تشریفات است.

او در جلسه کارگروه ازدواج آسان گفته است، ازدواج ماه عسلی یعنی اینکه زوجین بدون تشریفات و مراسم‌ پرهزینه، برای شروع زندگی به ماه عسل بروند و زندگی مشترکشان را آغاز کنند.

او گفت: برای فرهنگسازی و شروع کار، تا ۲۲ بهمن  باید دست‌کم ۲۲ ازدواج آسان در هر شهرستان انجام گیرد و نهادهای مختلف باید همکاری کنند تا هزینه این ازدواج‌ها از تامین جهیزیه و رهن منزل تا بدرقه و هزینه سفر و اقامت تامین شود.

کمالی یکی از مشکلات جامعه امروزی را کم شدن ازدواج و زاد و ولد دانست که خلاف دستور دین اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) است و ادامه این سیاست، باعث پیر شدن جمعیت و بحران ناشی از آن خواهد شد.

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت، افزایش آمار ازدواج در سال ۱۳۹۹ را از پیامد‌های مثبت شیوع ویروس کرونا عنوان کرد زیرا باعث تغییر در باور‌ها و سنت‌های غلط در بخش ازدواج  شد.

کمالی گفت: جایگاه ۲۷ کشوری در ازدواج زیبنده استان بوشهر نیست و باید در این زمینه جهادی وارد میدان عمل شد.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر نیز گفت: رویکرد به ازدواج اشکال پیدا کرده است و نگاهی که نسل جوان ما به ازدواج دارد، یک نگاه فرهنگی نیست.

به گفته زنگنه نژاد، سیاست فرزند کمتر در سال‌های گذشته، در تفکر خانواده‌ها نهادینه شده است و اکنون برای این ساختار شکنی با مقاومت آنان مواجه هستیم.

او، معرفی نمونه‌هایی از ازدواج‌های موفق و آسان و در عین حال اقدامات اقتصادی را در ازدواج جوانان موثر دانست.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر، مادران را محور خانواده عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم جنبش و حرکتی را در خانواده‌ها ایجاد کنیم باید مادران را همراه کنیم.

سرهنگ قاسمی معاون اجتماعی سپاه امام صادق (ع) بوشهر هم برای حضور بسیج در زمینه  فراهم کردن شرایط ازدواج آسان جوانان اعلام آمادگی کرد.

سرهنگ عالی‌زاده معاون فرهنگی سپاه امام صادق (ع) نیز استفاده از فعالیت‌های مردمی، به نمایش گذاشتن زندگی موفق همسرانی که ازدواج آسان داشته‌اند و بیان سبک زندگی اهل بیت از سوی ائمه جماعت، را در زمینه ازدواج آسان مهم دانست و برای تولید محتوا و انتشار آن در فضای حقیقی و مجازی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.