آذربایجان غربی ۶۰ درصد میوه بازار شب عید کشور را تامین می کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۶۰ درصد میوه شب عید و تنظیم بازار کشور به علت مرغوبیت محصول از استان آذربایجان غربی تامین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - اسماعیل قادری فر معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صادرات سیب درختی آذربایجان غربی و تدوین راهکار‌های لازم جهت تسریع در روند صادرات گفت: ۶۰ درصد میوه شب عید و تنظیم بازار کشور به علت مرغوبیت محصول از این استان تامین می‌شود که این اقدام در راستای ایجاد یک تحرک جدی و بالا در فروش و بازار رسانی سیب درختیاین استان انجام می‌شود.

وی گفت: برگشت محصولات کشاورزی صادراتی به کشور با کیفیت محصولات ارتباط ندارد، هیچ محصول کشاورزی صادراتی کشور مشکل دار نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی می گوید: کل ظرفیت صنایع تبدیلی کشور در ۴۰ سال گذشته ثابت بوده و ۷۰ هزار تن است در حالی که برآورد کل محصول پیش بینی شده و قابل جذب امسال در این استان ۴۵۰ هزار تن بوده که چندین برابر ظرفیت صنایع است.

قادری فر گفت: نیازمند سرمایه گذاری‌های جدید در بخش صنایع تبدیلی هستیم و لازم است تا ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های شهرستان‌های نقده و اشنویه برای ایجاد این صنایع تبدیلی بررسی شود.

وی می گوید: با گفتگو‌های مکرر و پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی مقرر شده تا از محل تبصره ۱۸ اقدامات تجهیز کامیون‌ها به کانتینر‌های یخچالی جهت حمل میوه انجام شود و به زودی قرار داد‌های این اقدام تنظیم و آماده می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، برای حمل هوایی سیب درختی نیز اقدامات و گفتگو‌هایی انجام شده است و مجوز نیز اخذ شده و باید مسولان استانی برای آغاز این نوع صادرات همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.