نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی درباره مناقشه قره‌باغ و موضوع قزاقستان گفت‌وگو کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگویی تلفنی مناقشه‌ها برسر منطقه قره‌باغ و روند اجرای توافق‌های صلح قره‌باغ را در نشست‌های نهم نوامبر ۲۰۲۰، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ و ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ که بین ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه برگزار شده بود، بررسی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نخست‌وزیری ارمنستان، پاشینیان و پوتین همچنین ضمن گفت‌وگو درباره روند حضور صلحبانان سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان، بر نتیجه بخش بودن اقدامات این نیرو‌ها که به ثبات قزافستان کمک کرده است تأکید کردند.

قاسم جومارت توقایف، رئیس‌جمهور قزاقستان پیش‌تر تا ۱۹ ژانویه وضعیت اضطراری اعلام کرده بود و در پی افزایش شدید خشونت‌ها از نیرو‌های حافظ صلح پیمان امنیت جمعی (CSTO) برای کمک به کنترل اوضاع دعوت کرد. این نیرو‌ها از ساختمان‌های دولتی در برابر حملات خشونت‌آمیز محافظت می‌کردند.

گفتنی است سازمان پیمان امنیت جمعی یک نهاد همکاری نظامی است که اکثر اعضای آن را کشور‌های عضو اتحادیه جماهیر شوروی سابق تشکیل می‌دهند. روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان از اعضای این ائتلاف هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار