اعضای شورای فرهنگ عمومی استان راهکار‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و دسیسه‌های جدید دشمن در این زمینه بخصوص با رویکرد انتشار وسیع و هدفمند در فضای مجازی را بررسی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان - حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهتمام ویژه به پرداختن به موضوعات فرهنگی روز جامعه گفت: مبلغان در بحث بیان، مروجان در بحث تبیین و مجریان در موضوع اقدامات اثر گذار عملی دچار نقص و کاستی و عقب ماندگی هستند که باید بر پایه قوانین محکم موجود رویه‌ها بهبود یابد.

حضور موثر افراد مورد وثوق جامعه و نخبگان بهره‌مند از زینت عفاف و حجاب در جمع جوانان و محافل و اماکنی که مسائل فرهنگی کمتر رعایت می‌شود حتی در قالب مانور‌های مناسبتی ضروری است تا علاوه بر ترویج عملی و تذکر لسانی نماد و الگوسازی عملی نیز شکل گیرد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: توجه به اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی و غیر قابل انکار برای حفاظت از خانواده هاست و مسئولان باید با برنامه ریزی صحیح در این دو مقوله فعال‌تر شوند.

همانطور که تشکل‌های زیادی در موضوع حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و موضوعات دیگر بشکل حرفه‌ای در حال فعالیت است موضوع ورود آموزش و پرورش به مشاوره‌های دینی و اخلاقی و فرهنگی با فعال شدن نمایندگی، ولی فقیه در این وزارتخانه و همچنین ترویج استفاده از مشاور مذهبی و فرهنگی برای نسل جوان بعنوان یک وظیفه تربیتی والدین در کنار عزم و وظیفه آموزشی باید مورد تاکید قرار گیرد.

جمعی از مسئولان ملی و استانی فعال در بحث عفاف و حجاب و صاحبنظران نیز در این نسشت به بیان دیدگاه‌ها و راهکار‌های تخصصی پرداختند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.