سهم ۸۵ درصدی دولت در اعتبارات اجرای طرح‌های آبیاری نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه گفت: ۸۵ درصد هزینه اجرای طرح‌های آبیاری نوین از محل اعتبارات دولتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - درویشی گفت: امسال برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری در شهرستان زیرکوه پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی جذب شده و سهم خودیاری کشاورزان برای اجرای طرح‌ها یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان است که سهم مردم معادل ۱۵ کل اعتبار مورد نیاز است.

او گفت: هزار هکتار سامانه نوین آبیاری با اعتبار ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در این شهرستان در دست اجراست که شامل ۴۸۰ هکتار آبیاری تحت‌فشار با اعتبار دولتی سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و ۵۲۰ آبیاری کم‌فشار با اعتبار دولتی ۶ میلیارد تومان است.

در هفت سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی این شهرستان به طرح‌های نوین آبیاری مجهز شده که این طرح‌ها با اعتبار دولتی ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.


بیشتر بخوانید


درویشی گفت: از این مقدار ۶۱۵ هکتار با اعتبار چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به آبیاری تحت‌فشار و ۲ هزار و ۵۸۵ هکتار از اراضی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به سامانه آبیاری کم‌فشار مجهز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: مرمت ۱۵ رشته قنات نیز با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در دست اجراست که امسال برای مرمت قنوات این شهرستان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده و پیش‌بینی می‌شود از محل این اعتبار ۱۵ رشته قنات مرمت شود.

۳۴۰ رشته قنات با دبی آب هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در شهرستان زیرکوه وجود دارد که خشکسالی‌های ۲۰ سال اخیر میزان آبدهی قنوات را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.