زبرخان نخستین نشست قرارگاه مانع‌زدایی واحد‌های صنعتی خراسان رضوی را میزبانی کرد

نخستین نشست قرارگاه عملیاتی مانع‌زدایی واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی روز پنجشنبه در شهرک صنعتی خیام در شهرستان زبرخان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در حاشیه این نشست گفت: نشست قرارگاه مرکزی مانع‌زدایی با همکاری و مشارکت هفت دستگاه و نهاد دولتی در استان تشکیل شده است.

علی بهرامی‌زاده گفت: در این چهارچوب شرکت شهرک‌های صنعتی در ۲ محور پیگیری و بررسی نیاز‌ها و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و پالایش واحد‌های فعال، نیمه فعال و راکد مستقر در این شهرک‌ها حضور دارد و ارائه مشاوره و کمک به واحد‌های راکد و تعطیل در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: اگر راه حلی برای فعال شدن این واحد‌ها پیدا نشد در نهایت آن‌ها به اداره صنعت، معدن و تجارت ارجاع داده می‌شوند تا به متقاضیان جدید معرفی شده و در قالب فعالیت جدیدی فعالیت خود را از سربگیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ واحد صنعتی راکد در استان وجود دارد، گفت: شهرک صنعتی خیام دارای ۳۰۶ واحد صنعتی است که از این تعداد ۲۰۰ واحد فعال، ۴۷ واحد راکد و ۶۴ واحد در حال احداث سوله و نصب تجهیزات هستند.

بهرامی زاده گفت: عارضه‌یابی واحد‌های نیمه‌فعالی که قادر به فعالیت با ظرفیت کامل خود نیستند، حفظ واحد‌های فعال موجود و جلوگیری از بروز مشکلات از دیگر برنامه‌های این قرارگاه است.

وی گفت: نشست‌های این قرارگاه پنجشنبه‌های هر هفته و هربار در یکی از شهرک‌های صنعتی استان برگزار می‌شود و مواردی که در این جلسات قابل حل نباشد به قرارگاه مرکزی در استانداری ارجاع می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۶ هزار نفری زبرخان در ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.