رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیاست جهادکشاورزی بر این است که نهاده خام توزیع نشود، گفت : مصرف نهاده‌های دامی به شکل خام موجب می‌شود که ضریب تبدیل و بهره وری کاهش یابد و دامداران باید به سمت استفاده از کنسانتره و نهاده‌های تکمیلی سوق داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از واحد‌های پرورش گوسفند روستای امیرآباد بخش یامچی شهرستان مرند با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها در استان یکی از دغدغه‌های دامداران برای تامین علوفه و نقدینگی بوده است  گفت: تامین امنیت غذایی جامعه به ویژه در برهه حساس کنونی که کشور با جنگ تحریمی روبروست، تلاش همه جانبه تولید کنندگان و تشکل‌ها را می‌طلبد و نیازمند هم افزایی بین تشکل‌های بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی متولی امر است.

 متاسفانه خشکسالی باعث خشک شدن مراتع شده که البته عدم تعادل دام و مرتع نیز مزید بر علت شده است.

در این روستای ۲۰ خانواری حدود ۱۴ هزار راس گوسفند وجود دارد،با استفاده از ظرفیت ماده ۱۱ قانون هوای پاک و برطرف شدن مشکل صدور پروانه، بخشی از نهاده مورد نیازشان را تامین خواهیم کرد.

 یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برای آن برنامه ریزی کرده ایم رسیدگی به امور دامداران مناطقی است که با خشکسالی شدید مواجه هستند.

همه تلاش ما این است که باری از دوش دامداران استان برداریم.

 در راستای حمایت از تولیدکنندگان در بخش دام، برنامه‌ای را به نام دامدار کارت در دست اقدام داریم که به دامداران جامعه روستایی اختصاص دارد.

دامداران روستایی می‌توانند با دریافت این کارت‌ها به مبلغ ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومان متناسب با دامی که در اختیار دارند، به مکان‌های تعریف شده برای دریافت نهاده مورد نیاز خود مراجعه کنند.

این کارت جهت خرید بخشی از نهاده‌های مورد نیاز دامداران است و بخشی از نیاز دامداران از طریق سامانه‌ها و بسته‌های تعریف شده تامین می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.