مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: استحصال زهر و ژل رویال زنبورعسل باب تازه‌ای در اقتصاد کشاورزی و ارزش افزوده در بخش زنبورداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - آیت الله عبادپور مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مهارت "استحصال زهر زنبورعسل" برای اعضای شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان‌های اهر، کلیبر، هوراند و ورزقان  گفت: زهر زنبور از دوران باستان به منظور درمان امراض گوناگون توسط بابلی ها، مصری ها، ایرانیان و رومی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است و امروزه نیز تحقیقات علمی نشان می‌دهد که ترکیبات پیچیده پروتئینی، پپتیدها، فسفولیپیدها، آمینواسید‌ها و قند‌های موجود در زهر زنبورعسل تاثیرات شگفت انگیزی در تنظیم مکانیسم عصبی ماهیچه ها، کمک به درمان سرطان، درمان بیماری MS و بهبود درد‌های عصبی دارد.

 در حال حاضر بیش از ۱.۴ میلیون (یک میلیون و ۴۰۰هزار) کندوی زنبورعسل مدرن و بومی با ظرفیت تولید بیش از ۱۵ هزارتن عسل در سطح استان وجود دارد.

  آذربایجان شرقی توانسته است رتبه دوم تولید عسل کشور را به خود اختصاص دهد.

در راستای تولید محصولات با ارزش اقتصادی بالا و تکمیل زنجیره تولید و با هدف بهبود، ارتقا و ترمیم مهارت‌های فنی زنبورداران استان، آموزش مهارتی استحصال محصولات تخصصی زنبورعسل مانند بره موم، ژل رویال و زهر زنبورعسل را در برنامه‌های آموزشی خود قرار داده است.

کارگاه تخصصی آموزش مهارت "استحصال زهر زنبورعسل" با هماهنگی با معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان و اطلاع‌رسانی قبلی و ثبت نام از اعضای شرکت تعاونی زنبورداران و علاقمندان به استحصال زهر زنبورعسل در شهرستان‌های اهر، کلیبر، هوراند و ورزقان با حضور ۷۰ نفر از زنبورداران حرفه‌ای و کارشناسان علاقمند در سالن همایش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.