معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان زنجان گفت: ۱۲ استان از سراسر کشور در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زنجان حضور دارند.

خدایی‌فرد معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان زنجان -  گفت: استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، مازندران، زنجان، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، گلستان، البرز، یزد و کردستان  در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی زنجان که از  ۲۱ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کاسپین برپا شده است، حضور دارند.

او می گوید: در این نمایشگاه صنایع دستی شاخص و بومی استان های فوق به نمایش و فروش گذاشته شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان گفت: این نمایشگاه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در جال برگزاری است، زیرا حفظ سلامتی صنعت‌گران و هنرمندان شرکت‌کننده و جامعه مخاطبانی که به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند، در اولویت ما است.

به گفته خدایی فرد نمایشگاه ملی صنایع‌دستی استان زنجان علاوه بر ایجاد بازار فروش برای صنعتگران، عرصه رقابتی میان صنعت‌گران به‌شمار می‌آید و موجب ترویج هر چه بیشتر کار در عرصه صنایع‌دستی خواهد شد که علاقمندان می‌توانند در این نمایشگاه از نزدیک با تولیدات عرصه صنایع‌دستی آشنا شوند، بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های ملی صنایع‌دستی موجب رونق هر بیشتر صنایع‌دستی می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان می گوید: در این نمایشگاه علاوه بر هنرمندان و صنعت‌گران از سراسر کشور، شرکت‌های تعاونی، فروشگاه‌ها و مراکز تخصصی صنایع‌دستی استان نیز حضور دارند.

این نمایشگاه که از ۲۱ دی ماه میزبان علاقمندان به صنایع دستی مناطق مختلف ایران بوده است، عصر امروز جمعه به کار خود پایان می دهد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.