انریکه تاریو، یکی از رهبران گروه افراطی "پسران مغرور" پس از گذراندن چهار ماه زندان به دلیل اهانت به سیاه پوستان در آمریکا آزاد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، انریکه تاریو، یکی از رهبران گروه افراطی پسران مغرور در دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل آتش زدن یک بنر بزرگ در یک کلیسای تاریخی در واشنگتن دستگیر و روانه زندان شد.

گفته می‌شود انریکه تاریو در جریان تظاهرات‌های ۱۲ دسامبر ۲۰۲۰ علیه سیاست‌های نژادپرستانه دولت آمریکا بار‌ها به سیاه پوستان این کشور اهانت کرده و در نهایت با به آتش کشیدن بنر " زندگی سیاه پوستان مهم است" توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شد.

وی پس از اعتراف به اهانت به سیاه پوستان در دادگاه آمریکا روانه زندان شده و روز گذشته پس از طی چهار ماه حبس آزاد شد. 

برخی اعضای گروه "پسران مغرور" در آمریکا در حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۰ نقش اساسی داشتند. برخی دیگر از اعضای این گروه افراطی تا به حال به اتهام تخریب اموال عمومی و ممانعت از اجرای قانون بار‌ها توسط پلیس آمریکا دستگیر و روانه زندان شده اند.

گروه پسران مغرور را سال ۲۰۱۶ «گوین مکیننس»، تحلیلگر سیاسی و از اعضای هیئت تحریریه مجله «وایس» بنیان گذاشت. اعضای این گروه را مردان افراطی و نژادپرستی تشکیل داده‌اند که اغلب آن‌ها افکار برتری‌نژادی و سفیدبرترپندارانه دارند. این گروه در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی اخیر در آمریکا رو در روی انبوه معترضان به بی‌عدالتی ساختاری و نژادپرستی قرار داشتند و با معترضان حاضر در خیابان ها درگیر می‌شدند. این روز‌ها در آمریکا، پسران مغرور را با تجمعات مسلحانه و بدون ماسک می‌شناسند.

نژادپرستانِ سفیدبرترپندار سابقه طولانی در کشتار و آشوب داخلی در آمریکا دارند؛ یکی از نقاط اوج خشونت‌ها و قطبی‌شدن جامعه آمریکا، پس از لغو قوانین نژادپرستانه در دهه ۱۹۶۰ بود که باعث شد راست‌گرایان افراطی بتوانند رهبران و فعلان مدنی همانند «مالکوم ایکس و مارتین لوترکینگ» را ترور کنند. از مهمترین اهداف این گروه‌های افراطی، حذف اقلیت‌ها و تلاش برای پاکسازی نژادی در آمریکاست.

تمرکز ترامپ در ضدیت با خارجی‌ها، مهاجران و برخی از اقلیت‌ها موجب شد تا گروه‌های نژادپرست با اطمینان از حمایت عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، حملات خود علیه اقلیت‌ها را به شکل آشکارتری از سر بگیرند. به گفته کارشناسان، برخورد‌های نژادی نیرو‌های پلیس با شهروندان سیاه پوست و ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، زمینه را برای احیای دوباره فعالیت نژادپرستان در آمریکا فراهم کرده است. بنابر اعلام اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، حدود ۳۰۰ گروه شبه نظامی افراطی در این کشور وجود دارد که شمار نیرو‌های نظامی و آموزش دیده آن‌ها حدود پانزده تا بیست هزار نفر برآورد شده است.

در جریان اعتراضات مردمیِ ضد نژادپرستی ساختاری در آمریکا، گروه‌های نژادپرستِ افراطی به خصوص گروه پسران مغرور در مقابل مردم آمریکا قرار داشتند و حتی چندین معترض را به قتل رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار