گویا گفت: مصرف آنتی بیوتیک‌ها باید ساماندهی شود. وقتی شیوه نامه‌ای برای درمان یک بیماری تدوین و ابلاغ می‌شود، تمام مراکز بهداشتی و درمانی باید مطابق با آن عمل کنند.

به نقل از روابط‌ عمومی وزارت بهداشت، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در اولین جلسه کمیته کشوری مهار مقاومت میکروبی که صبح امروز (۲۵ دی) برگزار شد، گفت: هم اکنون مقاومت میکروبی برای کشور‌ها مشکل ساز شده و به ابرچالش نظام‌های سلامت دنیا تبدیل شده است. به علت مقاومت میکروبی، اکنون برخی امراض به بیماری‌های غیرقابل درمان تبدیل شده اند.

با اعلام گویا مقاومت میکروبی از حد گذشته است و دیگر برای برخی از بیماری‌های نظیر سل، مالاریا، برخی از انواع اسهال و بیماری‌های مقاربتی درمان‌های معمولی پاسخگو نیستند.

او گفت: تهدید مقاومت میکروبی مربوط به آینده نیست و ما هم اکنون در مرکز این تهدید قرار داریم. به دلیل بی توجهی به این مسئله، اکنون قیمت برخی دارو‌ها افزایش یافته اند؛ در صورتی که هم عوارض بیشتر و هم اثربخشی کمتری نسبت به دارو‌های قبلی دارند.

به گفته گویا نظام مراقبت مقاومت میکروبی در ۸ بیمارستان منتخب اجرایی شده است و در سال جاری تعداد این مراکز به ۱۶ بیمارستان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار