در آستانه‌ی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن و به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، پرواز‌های آمریکا به مقصد چین ممنوع اعلام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - پرواز‌های تجاری از آمریکا به چین از ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) ممنوع خواهد بود. این محدودیت به مدت ۲ هفته ادامه خواهد داشت و هدف از وضع آن، جلوگیری از گسترش کرونا اعلام شده است.

به گزارش سی ان ان، تنها شرکت‌کنندگان این رویداد ورزشی مجاز به سفر به این کشور آسیایی خواهند بود. اگر مسافری مدارک مخصوص به بازی‌های المپیک را به همراه نداشته باشد، نمی‌تواند به پکن سفر کند.

طبق مقررات اداره هوانوردی چین، اگر آزمایش پنج مسافر یا بیشتر هنگام فرود در چین مثبت شود، پروازها به مدت دو هفته تعلیق می‌شود. اگر آزمایش ۱۰ مسافر یا بیشتر مثبت شود، دوره تعلیق افزایش می‌یابد. پکن این اقدامات را گامی مهم برای کاهش گسترش فرامرزی اپیدمی عنوان کرده است.

سه شرکت هواپیمایی آمریکا ۱۰ پرواز در هفته به شانگهای، بزرگترین شهر چین انجام می‌دهند، جایی که افزایش مداوم موارد ابتلا به کووید در میان مسافران بین المللی باعث شده است که مقامات محلی تحت فشار فزآینده‌ای برای تشدید محدودیت قرار گیرند. این شهر، پنجشنبه پنج مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد که همگی مربوط به افرادی است که اخیراً از آمریکا بازگشته اند.

کانادا، انگلیس، آمریکا، استرالیا و چند کشور دیگر تحریم سیاسی بازی‌های المپیک زمستانی پکن را اعلام کرده بودند. تحریم سیاسی المپیک به این معنی است که ورزشکاران این کشور‌ها می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، اما هیچ مقام دولتی در افتتاحیه و حین بازی‌های آن حضور نخواهد داشت. این کشور‌ها این تحریم را اعتراضی به وضعیت حقوق بشر در چین می‌دانند.

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن از ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ (۱۵ بهمن الی ۱ اسفند) و بازی‌های پارالمپیک از ۴ تا ۱۳ مارس (۱۳ الی ۲۲ اسفند) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار