خلیلیان گفت: مبارزه با شیوع سویه جدید کرونا با جدیت بیشتری ادامه یابد و برای تکمیل مرحله سوم واکسن هدف گذاری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - صادق خلیلیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۵ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: مبارزه با کرونا با همان کیفیت قبل برقرار است؛ با توجه به سویه اُمیکرون باید جدیت در این کار بیشتر شود.

او متذکر شد که باید برای تکمیل پوشش دُز سوم واکسیناسیون هدف‌گذاری شود.

استاندار خوزستان افزود: جلوگیری از برگزاری تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز باید مجددا به مردم گوشزد شود.

خلیلیان با بیان اینکه سرعت انتقال اُمیکرون بسیار بالا است، ادامه داد: با توجه به ورود این سویه به خوزستان در صورت مراقبت نکردن ممکن است با سرعت بیشتری توسعه یابد بنابراین باید هشدار‌ها داده شود و مردم هوشیار شوند.

نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: در عین حال که به سمت عادی‌سازی فعالیت‌ها حرکت می‌کنیم باید این عادی‌سازی هوشمند باشد و دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

هم اکنون سویه جدید کرونا (اُمیکرون) در سراسر دنیا از جمله کشور‌های اروپایی شیوع پیدا کرده به شکلی که در آلمان و انگلیس روزانه تا ۱۰۰ هزار مبتلا شناسایی می‌شود.

سویه اُمیکرون از قاره آفریقا به سراسر دنیا گسترش یافته است که به دلیل واکسینه نشدن کشور‌های فقیر است.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر هشدار داده بود که کشور‌های توسعه یافته اگر واکسن مازاد خود را به کشور‌های کمتر توسعه یافته ندهند، شاهد شیوع گونه دیگری از کرونا خواهیم بود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.