مهمترین رویداد‌های خبری اداره کل منابع طبیعی استان فارس در روز ۲۵ دی ماه را بخوانید.

 باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز -  مهمترین رویدادهای خبری اداره کل منابع طبیعی استان فارس در روز  ۲۵ دی ماه را بخوانید.

احیای یک هزار و ۱۰۰ هکتار از مراتع  در نی ریز

یک هزار و ۱۰۰ هکتار از مراتع  شهرستان نی ریز از سوی دامداران و مرتعداران با گونه های گیاهی آنغوزه ، موسیر، جاشیر و بادام کوهی احیاء شد.

حامد جمالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز گفت: با اجرای عملیات بذرکاری اولویت کاشت با گونه های دارویی است که علاوه بر احیای مراتع، معیشت اقتصادی مرتعداران و بهره برداران نیز تامین می شود.

او گفت: تخریب و چرای بیش از حد مراتع، خشکسالی های چند سال اخیر و نیز وقوع آتش سوزی درعرصه های منابع طبیعی موجب از بین رفتن گونه‌های مرغوب مرتعی شده است.

جمالی گفت: با اقدامات اصلاحی،احیایی و مشارکت جوامع محلی برای اجرای عملیات بذرکاری در مناطق سرویه ، بشنه و شیل آباد و ده مسی،ده چنار، تفت وچاه اله شهرستان نی ریز شاهد احیای بیش از پیش مراتع باشیم.

صدور حکم جایگزین حبس برای متخلفان اراضی ملی در خنج

 متخلف اراضی ملی شهرستان خنج محکوم به خرید دودستگاه دمنده اطفاء حریق شد.

عبدالحسن بهرامی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج گفت: با همکاری دادستان و دادگستری خنج حکم جایگزین حبس برای متخلف منابع طبیعی صادر و متهم محکوم به تهیه دو دستگاه دمنده اطفا حریق شد.

او با اشاره به استفاده از احکام جایگزین حبس برای متخلفان اراضی ملی شهرستان خنج گفت: احکامی مناسب برای صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی در زمینه حفاظت و قرق ، غرس نهال و آبیاری نهال در این عرصه ها برای متخلفان صادر می شود.

بهرامی با قدردانی از همکاری عوامل قضایی شهرستان خنج در حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی  از طبیعت دوستان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف در عرصه ها مراتب را به شماره رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع  اطلاع دهند.

اخذ سند تک برگ برای اراضی ملی در کازرون

با صدور اسناد مالکیت بیش از ۲۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان کازرون تثبیت و از گزند متصرفان در امان ماند.

علی بلیانی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: این میزان اسناد در ۱۳ منطقه کازرون و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان صادر شده است.  

او با تاکید بر نقش بازدارندگی اسناد مالکیت اشخاص از ارتکاب جرم گفت: فرآیند حدنگاری و کاداستر، ضمن پیشگیری از وقوع جرم در اراضی ملی  اقدامی موثر برای تحقق اهداف سازمانی بشمار می‌رود.

بلیانی  گفت: با اجرای طرح کاداستر و حدنگاری علاوه بر تعیین مرز‌های اراضی ملی و مستثنیات  و فراهم شدن زمینه اشتغال امر حفاظت از عرصه‌ها نیز بیش از پیش تقویت می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار