سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از ارائه برنامه مکتوب حذف ارز ترجیحی توسط دولت به هیئت رئیسه این کمیسیون خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران، از  ارائه برنامه مکتوب دولت برای حذف ارز ترجیحی خبر داد.

زارع گفت شیوه جبران و تاثیر آن در معیشت مردم را به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تقدیم  شد. این برنامه در کمیسیون تلفیق و در کارگروه مشترکی با دولت بررسی خواهد شد و این کمیسیون نظر نهایی خود را درباره اجرای آن و در راستای تقویت معیشت مردم در صورت حذف این ارز اعلام خواهد کرد.

هفته گذشته کمیسیون تلفیق از دولت درخواست کرد که اگر دولت بنای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را دارد، برنامه مکتوب آن را به مجلس ارائه کند تا نمایندگان بتوانند درباره آن تصمیم بگیرند زیرا اکثریت اعضای این کمیسیون برای حذف ارز ترجیحی و راه جبران آن قانع نشده‌اند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بر بر لزوم حفظ آرامش معیشتی مردم تاکید و معتقد است که اولویت اصلی مجلس کمک به دولت برای تقویت معیشت مردم است و چنانچه در بررسی برنامه مکتوب دولت به این جمع بندی برسیم که دولت قدرت توامان برای حذف ارز ترجیحی و حمایت دقیق از معیشت مردم را دارد، به قوه مجریه برای اجرای آن کمک خواهیم کرد.

کمیسیون تلفیق مجلس گفته رقمی که دولت برای حمایت مردم پس از حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه در نظر گرفته،کافی نیست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
با سلام بنظرم اینها فایده ای ندارده تا نظارت کامل نباشد همانطور سوخت این همه گران شده چه تاثیری داشته فقط درآمد دولت افزایش پیدانموده تورم افزایش بی سابقه داشته نمی دانم تا موضوعی پیش می آید افرادی کشور خارج مقایسه می نماید کاش تمام موضوع از حقوق و بیکاری و ... همه جنبه آن کشور را مقایسه نمایند از جمله اعمال نفوذ و دلان ....به امید اجرای عدالت تا نظارت قاطع و... وجود نداشته باشد نمی شود تورم و گرانی را کنترل نمود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
نمایندگان محترم بخصوص اعضای کمیسیون تلفیق بی گدار به آب نزنید این دولت هیچ برنامه درست و حسابی برای این کار نداره. مبلغی که در حرف گفتن بجای جبران ارز ترجیهی قراره به هر نفر بدن که اونم معلوم نیست اصلا بدن یا ندن کفاف هیچی رو نمیده. دولت 14 ملیارد دلار به نرخ روز دقیق بین 70.ملیون یارانه بگیر یکجا واریز کنه و بعد بره ارز رو برداره. مبلغ مورد نظر برای یکسال میشه 420 هزار ملیارد تومن و بازای 70 ملیون نفر به هر نفر 6000000 تومن و به یک خانواده 5 نفره 30 ملیون اول سال واریز کنن و بعد ارز ترجیهی کالای اساسی را بردارن. مردم خودشون مدیریت میکنن. پیش خرید میکنن و یه خاکی تو سر خودشون میکنن. اینکه ارز رو بردارن و بجای 45 تومن یارانه بیان با معیشتی جمع کنن و یکجا 120 تومن در ماه بدن هیچی زیادتر از دولت قبل که ندادن بلکه کمتر و با حساب تورم روز افزون مردم دیگه سفره ای براشون نمی مونه. لطفا بخاطر خدا نه چون براتون مهم نیست بخاطر انسانیت هم که شده اگر براتون مهم است و لا اقل بخاطر وجدان خودتون جلوی این کار دولت و زدن جیب مردم و را بگیرید. اینها چیزی به مردم نخواهند داد. شما با رای همین مردم رفتین اونجا چرا از حق مردم دفاع نمی کنین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
کاملا صحیحه و لایک کردم ولی یه طرف قضیه میلنگه .... یا از اینور میافتیم یا از انور ... خلاصه میافتیم ... ارز رو موقعی به تاجر بدن که جنس رو آورده و شمرده و تحویل داده باشه نه اینکه ارزو بدن و بعد بدنبالش بدوون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
منتظریم ارز مرجع 4200 حذف بشه بعد شیرو وماستکوچک را بخریم 200 هزار تومان .. بقیه کالاها و خدمات که سر به فلک میزند. والبته کسانی که یارانه می گیرند مورد حمایت دولت تا حدی قرار می گیرند اما امثال من کارمند که یارانه ام بدلیل داشتن یک ماشین شاسی بلند سوزوکی مدل 2006 که در سال 91 به مبلغ 30 میلیون خریدم و سال بعد یارانه ام به همین دلیل حذف شد . بایدچطوری تا هزینه خودم و دو همسرو وفرزندم را که جور کنم خدا میداند ...درواقع کسانی که یارانه شان حذف شده تحمیل گرانی میکنند و خیلیهایشان هم روی کالا و خدماتشان میکشند . واین را دولتمردان در نظر نمی گیرند.
آخرین اخبار