رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاخیر در تزریق نوبت دوم واکسن کرونا حدود ۱۵ درصد و تاخیر در نوبت سوم ۵۷ درصد است که نگران کننده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سیدمحمد علوی گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا ویروس در خوزستان از متوسط کشوری پایین تر است و تنها راه ما برای جلوگیری از موج بعدی بیماری واکسیناسیون در سه نوبت است.

به گفته او یکی از عوامل تاخیر در تزریق در استان تمایل به یک نوع واکسن خاص است و  بعضی از افراد مراجعه کننده به مراکز واکسیناسیون، یک نوع خاص واکسن را طلب می کنند در حالی که  تمام واکسن ها اثربخشی خوبی دارند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان می گوید: نباید انجام واکسیناسیون را به دلیل نبود یک نوع واکسن به تاخیر انداخت زیرا ممکن است در همین بازه زمانی به بیماری مبتلا شده و ویروس را به دیگران منتقل کنیم.

این مقام مسئول گفت: همه واکسن های موجود در مراکز واکسیناسیون استان خوب بوده و معتقدیم که بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است بنابراین هم استانی های عزیز زمان تزریق واکسن را به خاطر نوع خاصی از آن به تاخیر نیندازند.

در ابتدا یک مورد اُمیکرون در استان شناسایی شد اما ظرف چند روز این میزان چندین برابر شده اگرچه تعداد واقعی آن به مراتب بیشتر است زیرا فقط از یک درصد نمونه های مثبت کرونا ، آزمایش اُمیکرون گرفته می شود.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار داشته و تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
پس حقشونه کرونا بگیرن