نخست وزیر ژاپن از تقویت نیروی دفاعی این کشور در جزایر نانسی در فاصله ۱۰۰ کیلومتر با تایوان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - فومیو کیشیدا گفت: توکیو توانایی‌های دفاعی جزایر خود در نزدیکی تایوان را تقویت خواهد کرد.

به گزارش تاس، نخست وزیر ژاپن در واکنش به آزمایش های موشکی کره شمالی در ۱۰ روز اخیر گفت: توسعه برنامه موشکی کره شمالی را نباید نادیده گرفت. در حالی که نادیده گرفته شده است.

ژاپن طی سه سال گذشته نیرو‌های بیشتری را در جزایر نانسی (ریوکیو) مستقر کرده است. این جزایر که از سوی تاکشی ایوایا، وزیر دفاع سابق خط مقدم دفاع ژاپن نامیده می‌شود، حدود ۱۰۰ کیلومتر با تایوان فاصله دارند.

چندی پیش وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که مقامات دولتی چین و ژاپن در تماسی تلفنی که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید تصمیم گرفتند به منظور مقابله با بروز بحران در منطقه دریای جنوبی چین یک خط مخابراتی اضطراری راه اندازی کنند. این همکاری در مرحله اولیه قرار است حداقل تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد.

کیشی نوبوئو، وزیر دفاع ژاپن در تایید این خبر گفت: صلح و امنیت در تنگه تایوان از اولویت‌های ژاپن است و هر گونه درگیری در این منطقه می‌تواند برای کشور نگران کننده باشد.

در ماه‌های اخیر اختلافات بر سر جزیره تایوان و برخی جزایر مورد مناقشه دریای جنوبی چین بالا گرفته و آمریکا همواره چین را به ایجاد بی ثباتی در این منطقه متهم می‌کند. چین، تایوان و برخی جزایر در دریای جنوبی چین را جزئی از قلمرو خود می‌داند و همواره از تمامیت ارضی این مناطق دفاع کرده است.

 کاخ سفید اعلام کرد قرار است روز جمعه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به صورت مجازی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار