استاندار خراسان جنوبی گفت: نباید اجازه دهیم سود زحمات عشایر به جیب دلالان برود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - قناعت استاندار خراسان جنوبی، شب گذشته ۲۶ دی در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: تامین و توزیع نهاده‌های دامی به‌طور ویژه دنبال می‌شود برای اینکه عشایر در تامین نهاده دامی کمترین دغدغه را در ماه‌های پیش‌رو تا فصل بهار داشته باشند.

او گفت: نباید اجازه دهیم که پای دلالال به میان عشایر باز شود و دسترنج این قشر به فنا برود، زیرا عشایر با سختی و مشکلات فراوان در زمینه تولید فعال هستند پس نگذاریم که سود زحمات عشایر به جیب دلالان برود.

قناعت گفت:ما هم پیگیر ادامه توزیع نهاده دامی یارانه‌ای برای عشایر خواهیم بود هرچند کار سختی است، اما با توجه به اثرات خشکسالی که متوجه عشایر بوده، حمایت از این قشر مولد وظیفه مسئولان است.

 پرداخت تسهیلات به عشایر برای جبران اثرات خشکسالی نیازمند همت بلند است 

استاندار خراسان جنوبی گفت: فروش محصولات تعاونی‌ها و صندوق‌های زنان عشایر هم حمایت می‌شود و در اولین فرصت بازدیدی از محلات عشایری در راستای بررسی مشکلات این قشر زحمتکش خواهیم داشت.

او گفت: عشایر در جامعه ما مولد هستند و ۱۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی عشایر هستند که تولید درصد قابل توجهی از تولیدات دامی و لبنی استان را برعهده دارند.

قناعت گفت: ۸۰ درصد عشایر خراسان جنوبی در نوار مرزی مستقر هستند و این یعنی اینکه این افراد، مرزدار هستند و وجودشان امنیت‌آور است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: محصولات تولیدی عشایری هم در زمره سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین محصولات است ، باید تلاش کنیم که دوری از مرکز و کمبود امکانات باعث نشود که این قشر دچار مشکلات فرهنگی شود همچنین باید از موضوعات بهداشتی عشایر مراقبت لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: عشایر ، نهاده دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
اگر این کار بکنید که اکثر مسئولین بی دست می شوند بعد چطوری این اقایان معصوم به مردم خدمت کنند