مار جعفری پس از معاینه با کمک دامپزشک معتمد محیط زیست و تایید سلامت در طبیعت رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - علی اکبر رسولیان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: یک حلقه مار جعفری که با کمک یکی از دوستداران حیات وحش تحویل این اداره شده بود در طبیعت رهاسازی شد.

به گفته او میلاد ایل پور، پس از مشاهده یک حلقه مار جعفری در محدوده کشاورزی با رعایت مسائل ایمنی، بهداشتی و بدون وارد کردن آسیب، جانور را زنده گیری کرده و تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرتان می‌دهد.

رسولیان گفت: این مار جعفری پس از معاینه با کمک دامپزشک معتمد محیط زیست و تایید سلامت در طبیعت رهاسازی شد.

به گفته او مار جعفری با نام علمی ‏Echis carinatus‏ در خانواده افعی‌ها طبقه‌بندی می‌شود و تا ۹۰ سانتی متر طول دارد این مار بسیار تنبل و کم تحرک است و به آرامی و بدون سر و صدا حرکت می‌کند.

هنگام خطر به دور خود می‌پیچد و سر را در میان بدن پنهان می‌کند، مار جعفری از سمی‌ترین مار‌های ایران است با این حال این جانور از انسان‌ها فراری است و دور از بشر زندگی می‌کند. چنانچه در حال حرکت باشد و متوجه حضور انسان شود پیش از هر کاری به دنبال یک مخفی گاه می‌گردد یا این که اگر راه فرار نداشته باشد در جای خود بی حرکت می‌ماند و پس از آن که از کنارش دور شدیم به آرامی آن محل را ترک می‌کند.

اگر در حال چنبره و استراحت باشد و از کنارش عبور کنیم با صدایی که از خود تولید می‌کند به ما می‌گوید که «مبادا به من نزدیک شوید یا پای خود را روی من بگذارید چرا که من خطرناک هستم» این مار آن چنان از انسان دوری می‌کند که اگر در یک اتاق با یک مار جعفری چند روز را سپری کنیم، به هیچ وجه به ما نزدیک نمی‌شود و خطری به وجود نمی‌آورد مگر این که ما بخواهیم به او آسیبی برسانیم. ‏ دیدن این افعی زیبا در طبیعت بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است به شرطی که مزاحمش نشویم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا.به.داد.من.برسه.در.زمین.کشاورزی.خودم.هر.سال.بیش.از.پنجاه.تعداد.میبینم.چند.مرتبه.درموقع.وجین.علف.هرز.در دستانم.قرار.گرفت.خدا.با.این.سلاح.قوی.که.به.او.داده.عجب.صبری.دارد.بی.اندازه.صبور.
آخرین اخبار