آلمان خواستار حل بحران اوکراین از طریق دیپلماسی شد

وزیر خارجه آلمان در کنفرانسی با همتای اوکراینی خود ضمن هشدار به روسیه، بر حل بحران اوکراین از طریق دیپلماسی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - آنالنا بربوک، وزیرخارجه آلمان گفت که امیدوار است تنش‌های فزاینده با روسیه بر سر اوکراین از طریق دیپلماسی حل شود، اما از سوی دیگر هشدار داد که در صورت حمله به این کشور، مسکو متضرر خواهد شد.

به گزارش رویترز، بربوک در کنفرانس خبری مشترک با همتای اوکراینی خود ادعا کرد: «هر اقدام تهاجمی دیگر بهای بالایی برای روسیه از نظر اقتصادی، استراتژیک و سیاسی خواهد داشت».

گفتنی است در پی افزایش تنش ها بین اوکراین و روسیه، مذاکرات امنیتی مسکو و آمریکا ۲۰ دی‌ماه امسال آغاز شد و در آن روسیه طرح‌نامه‌ای برای تضمین امنیت منطقه پیشنهاد داده است. در این طرحنامه روسیه از ناتو خواسته است نیرو‌های خود را از حد خاصی به مرز نزدیک‌تر نکند، از استقرار موشک‌های خود در نزدیکی مرز بپرهیزد و از برگزاری مانور‌های نظامی در مرز با روسیه خودداری کند.

مذاکرات بین مسکو و کشور‌های غربی هفته گذشته پایان یافت. آنتونی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن اعلام کرد این مذاکرات نتیجه قابل توجهی نداشته است.

اوکراین در پروسه مذاکرات هفته پیش تقریبا حضوری نداشته است، اما مکررا به دنبال این بود که متحدانش به او اطمینان دهند بدون موافقت این کشور تصمیمی اتخاذ نخواهد شد.

آلمان همواره حمایت خود را از اوکراین اعلام کرده است. اما در خصوص مسئله رویارویی این کشور با روسیه، موانعی در برابر این حمایت وجود دارد. روسیه قرار است با افتتاح پروژه نورد استریم ۲، گاز خود را به صورت مستقیم به آلمان صادر کند. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند این پروژه تا حد زیادی بحران گاز در اروپا را حل کند.

هفته گذشته نیز، کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد پای پروژه نورد استریم ۲ به درگیری‌های اوکراین کشیده نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار