مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس برنامه های هفته بزرگداشت هوای پاک در استان را تشریح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در محیط زیست فارس گفت: دستورالعمل برنامه‌های هفته هوای پاک با محوریت برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی اجرا خواهد شد.

او گفت: هفته هوای پاک با شعار "هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی" از تاریخ ٢٩ دی تا ۵ بهمن با اجرای برنامه های پایدار و مشارکت اجتماعی بیشتر برگزار می شود.

ظهرابی گفت: با هدف اجرای برنامه‌های منسجم و هماهنگ در محیط زیست فارس و مشارکت مطلوب هم استانی ها، دستورالعمل هفته هوای پاک تدوین و ضمن هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه به شهرستان‌ها نیز ابلاغ شده است.

او گفت: حضور در رسانه‌ها، افتتاح شماری از طرح‌ها، انجام برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی به شکل مجازی و انجام فعالیت‌هایی با هدف فرهنگسازی و اطلاع رسانی، بخشی از اقدامات پیش بینی شده در این هفته است.

او از برگزاری افتتاحیه جشنواره رسانه‌ای آسمان نیلگون با معرفی برترین تولیدات رسانه‌ای با موضوع هوای پاک و در زمینه "موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پادکست " تولیدات جانبی "استیکر، گیف، پوستر" خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچنین گفت: معرفی نفرات برتر مهرواره ادبی با طبیعت مهربان، اجرای برنامه درختکاری در قالب طرح جنگلانه، برگزاری دوره آموزشی در سامانه شاد برای دانش آموزان و برگزاری کارگاه آموزشی آلودگی هوا برای معلمان با همکاری پژوهشکده معلم در این هفته برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.

او گفت: هدف اصلی این برنامه‌ها گسترش و ارتقاء مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا و اطلاع‌رسانی به مردم در سطوح مختلف و ایجاد حساسیت در بین آن‌ها نسبت به موضوع آلودگی هوا و نقش‌آفرینی تمامی دستگاه‌ها در اجرای قانون «هوای پاک» است.

انتها پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار