چرنیاکوا ملی پوش فوتبال ساحلی روسیه گفت: دوست دارم برای حضور در مسابقات مختلف به ایران سفر کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان - تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان روسیه یکی از تیم‌های قدرتمند جهان است و در مسابقات مختلف در سال گذشته عملکرد خوبی را در مسابقات بین المللی کسب کرده است. تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان روسیه در مسابقات جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی بانوان موفق شد مقام دوم این تورنمت را کسب کند.

از چه زمانی ورزش را شروع کردید؟

من آنا چرنیاکوا، بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان روسیه هستم. من در تاریخ ۱۲ ژانویه ۱۹۹۷ به دنیا آمدم و از ۸ سالگی ورزش فوتبال را آغاز کردم. خانواده من خیلی وقت پیش از هم پاشید، اما یک مادر، پدر و برادر ناتنی وجود دارد که من با آن‌ها زندگی می‌کنم.

چرا از بین این همه ورزش، فوتبال ساحلی را انتخاب کرده اید؟

من در گذشته در تمامی رده سنی فوتبال بازی کردم، اما یک مربی حرفه‌ای که تمام تمرکز آن روی ورزش فوتبال ساحلی بود مسیر زندگی من را تغییر داد و ورزش فوتبال ساحلی را به من پیشنهاد داد. در حال حاضر فوتبال ساحلی ورزش اصلی من است و در اوقات فراغت خود فوتبال بازی می‌کنم. من همیشه از فوتبال بازی کردن دلسرد می‌شدم و به آن توجه نمی‌کردم تا زمانی که متوجه شدم همه چیز به سطح جدی و مهمی رسیده است.

بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان روسیه

چقدر تمرین کردید تا به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی دعوت شوید؟

من از سال ۲۰۱۵ ورزش فوتبال ساحلی را شروع کردم و تمرینات زیادی را برای رسیدن به موفقیت انجام دادم. تیم فوتبال ساحلی زنان در روسیه در سال ۲۰۱۸ تشکیل شد و بلافاصله به تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان روسیه راه پیدا کردم. در حال حاضر و در رده باشگاهی برای تیم فوتبال ساحلی WFC "Zvezda" سن پترزبورگ بازی می‌کنم.

چه افتخاراتی با تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان روسیه کسب کرده اید؟

من در تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان روسیه موفق شدم ۲ بار قهرمان لیگ اروپا و قهرمان اولین یورو لیگ شوم. در مسابقات فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای ۲۰۲۱ هم به فینال مسابقات راه پیدا کردیم، اما در دیدار پایانی نتیجه را به تیم بانوان برزیل واگذار کردیم و نایب قهرمان شدیم. در کنار افتخارات تیمی توانستم به افتخارات فردی خوبی هم دست پیدا کنم.

آنا چرنیاکوا

کدام یک از مسابقات تیم ملی برای شما جذاب و مهم بوده است؟

فینال مسابقات فوتبال ساحلی لیگ اروپا در سال ۲۰۱۸ یکی از دیدار‌های جذاب برای من بوده است. این اولین تورنمنت ما بود. در فینال با اسپانیایی‌ها بازی کردیم و تا اواسط بخش سوم نتیجه صفر بر صفر بود و بعد موفق به زدن گل شدم و قهرمان این مسابقات شدیم. حس شیرینی را در این تورنمت تجربه کردم.

نظر شما در مورد مسابقات جام بین قاره‌ای ۲۰۲۱ روسیه چیست؟

دوست دارم جام بین قاره‌ای تیم‌های بیشتری حضور داشته باشند و مسابقات بزرگتر شود. اما در نهایت ما باید در مسابقات جام بین قاره‌ای روسیه اول می‌شدیم، اما اشتباه داور و مصدومیت مهاجم ما در بازی با اسپانیایی‌ها باعث شکست ما در دیدار مقابل برزیل شد. امیدوارم امسال مقام نخست این مسابقات را کسب کنم.

اهداف شما برای آینده چیست؟

من می‌خواهم با تیم ملی فوتبال ساحلی کشورم قهرمانی در مسابقات جام جهانی را تجربه کنم و جام را بالای سر خود ببرم و بهترین بازیکن جهان شوم، اما برای این کار باید سخت تلاش کنم. همچنین می‌خواهم فوتبال ساحلی زنان یک قدم بالاتر برود و تیم‌های زیادی از بانوان و دختران در مسابقات ظاهر شوند.

بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان

آیا تاکنون مصدومیت سنگینی در حین بازی داشته اید؟

استخوان ترقوه‌ام در یک دیدار شکست و رباط‌هایم آسیب دید، اما این قبل از آن بود که به ورزش فوتبال ساحلی وارد شوم. روی شن همه چیز خیلی خوب پیش می‌رود و هیچ آسیب و مصدومیتی وجود ندارد.

در مورد تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تاکنون مطلبی خوانده اید؟

متأسفانه خیر. من فقط نام تیم فوتسال ایران را شنیده ام. فقط در اینستاگرام با دختران ساحلی ایرانی آشنا شدم. به احتمال زیاد این به دلیل توسعه ضعیف این ورزش ساحلی در کشور است. دوست دارم برای حضور در مسابقات مختلف به ایران سفر کنم.

خبرنگار: امیرحسین نصرالهی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۰:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
مصاحبه خوبی بود دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
دمتون گرم
آخرین اخبار